The influence of visual stimuli on the perception of dentofacial aesthetics (CROSBI ID 407534)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Lauš, Iva
Špalj, Stjepan
engleski
The influence of visual stimuli on the perception of dentofacial aesthetics
Masovni mediji u određenoj mjeri utječu na percepciju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri reklame mijenjaju percepciju vlastite dentofacijalne estetike. Dodatno u kojoj mjeri je taj odnos uvjetovan kliničkim stanjem te imaju li na to utjecaj karakteristike ličnosti, spol i dob. Istraživanje je po dizajnu bilo randomizirani kontrolirani pokus. Sudjelovalo je 83 ispitanika (61% žena), dobi 19-27 godina. Eksperimentalna skupina (N=42) bila je izložena televizijskim reklamama s osmijehom, a kontrolna (N=41) neutralnim reklamama. Mjesec dana prije ekspozicije tim vizualnim stimulusima te netom nakon ekspozicije ispitanici su ispunjavali upitnike kojima je procjenjivana percepcija vlastite dentofacijalne estetike i njeni psihosocijalni utjecaji Psihosocijalni utjecaj dentalne estetike, Ljestvica orofacijalne estetike i Profil utjecaja oralnog zdravlja. Dimenzije ličnosti procijenjene su pomoću Ljestvice samopoštovanja, Inventara velikih pet crta ličnosti i Multidimenzionalne ljestvice perfekcionizma. Narušenost estetike osmijeha ispitanika klinički je procijenjena putem Indeksa potrebe za ortodonskih tretmanom i Indeksa kompleksnosti, ishoda i potreba. U statističkoj analizi korišteni su t-test za zavisne i nezavisne uzorke, Pearsonova korelacija i multipla hijerarhijska linearna regresijska analiza. Ispitanici su drugi puta bili više zadovoljni svojim izgledom i reportirali manje i rjeđe psihosocijalne utjecaje bez obzira na vrstu vizualnog stimulusa. Regresija ukazuje da je vrsta vizualnog stimulusa značajni prediktor jedino promjene psihološkog utjecaja dentalne estetike. Gledanje reklama s osmijehom u odnosu na neutralne reklame će kod osoba s višom ugodnosti manje smanjivati psihološki utjecaja (p=0.009). Dob, spol, kliničko stanje, predeksperimentalno zadovoljstvo izgledom zubi i ostale karakteristike ličnosti ne utječu na taj odnos. Zaključno sadržaj reklame u manjoj mjeri mijenja percepciju vlastite estetike.
perception; smile; esthetics
Rad izrađen u sklopu projekta Sveučilišta u Rijeci Prediktivni čimbenici uspjeha ortodontske terapije u djece i adolescenata (13.06.2.1.53)
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39
27.10.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Medicinski fakultet u Rijeci
Rijeka