Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 841748

Kostimografska vizualizacija vlastitoga proznog teksta


Karabotić-Milovac, Koraljka
Kostimografska vizualizacija vlastitoga proznog teksta 2016., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb


Naslov
Kostimografska vizualizacija vlastitoga proznog teksta
(Costume design based on the self-authored prose text)

Autori
Karabotić-Milovac, Koraljka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.09

Godina
2016

Stranica
70

Mentor
Purgar, Krešimir

Neposredni voditelj
Bakal, Ivana

Ključne riječi
Kostim; prozni tekst; vizualizacija; dimenzije; bajka
(Costume; prose text; visualisation; dimensions; fairy tale)

Sažetak
U likovnom dijelu diplomski rad predstavlja vizualizaciju autoričina vlastitog proznog teksta. Sastoji se od proznog teksta, razrade likova i kostima, skica kostima, karte mjesta, opisa metodologije rada i zaključka, jednog sašivenog i jednog iskaširanog kostima. Od priče do kostima diplomski rad je u potpunosti autorski osmišljen. Prozni je tekst nestvaran, izmišljen, smješten u drugu dimenziju prostora i vremena, te samim time ima elemente bajke. Kostimi su inspirirani stvarnim vremenskim periodima, od antike do srednjega vijeka, no radnja nije smještena niti u jedan vremenski period. Nestvaran i bajkovit doživljaj koji ta dva isprepletena vremenska perioda donose uokvireni su u cjelokupnoj vizualizaciji teksta. Do ideje za realizaciju ovoga originalnog formata diplomskog autorica je došla kroz želju da vlastitu imaginaciju i stečeno znanje tijekom studiranja uobliči u novu koherentnu cjelinu. S obzirom na činjenicu da se autoričin završni rad nakon završetka treće godine studija bazirao na proznom tekstu gdje je u bajci bio isti glavni lik, ovaj rad predstavlja prethodnicu događanja opisanih u tom radu. Ova vrsta radnje koja se događa prije ranije opisane radnje uobičajena je anakronistička metoda u holivudskoj kinematografiji. Kao jedan od najpoznatijih primjera svakako je serijal Ratovi zvijezda. Termin koji se koristi za takvu vrstu nastavaka je “prequel” odnosno „predstavak“. U radu se jasno prepoznaje autoričina opčinjenost starim Egiptom i njegovom mitologijom, zbog čega se lik Sekhmet pojavljuje kao logičan izbor. Sekhmet predstavlja egipatsko božanstvo s glavom lavice i tijelom žene. Smatram da kroz lavlju glavu Sekhmet postaje savršeni simbol jake i moćne žene. Pored proznog djela, ovaj rad donosi i opiso scenografije, a priložena je i mapu glavnog grada zemlje u kojoj se odvija radnja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb