Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 841405

SINDROM SAPHO I TEŠKA MIOPATIJA KAO NUSPOJAVA LIJEČENJA IZOTRETINOINOM U 15-GODIŠNJEG BOLESNIKA


Perica, Marija; Vidovic, Mandica; Lamot, Lovro; Harjacek, Miroslav; Tambic Bukovac, Lana
SINDROM SAPHO I TEŠKA MIOPATIJA KAO NUSPOJAVA LIJEČENJA IZOTRETINOINOM U 15-GODIŠNJEG BOLESNIKA // Pediatria Croatica
Dubrovnik, Hrvatska, 2014. (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 841405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
SINDROM SAPHO I TEŠKA MIOPATIJA KAO NUSPOJAVA LIJEČENJA IZOTRETINOINOM U 15-GODIŠNJEG BOLESNIKA
(SAPHO syndrom and severe miopathy as a side effect of isotretinoin therapy in a 15 years old boy)

Autori
Perica, Marija ; Vidovic, Mandica ; Lamot, Lovro ; Harjacek, Miroslav ; Tambic Bukovac, Lana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Pediatria Croatica / - , 2014

Skup
XI. kongres Hrvatskog pedijatrijskog društva

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 16.-19.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
SAPHO; miopatija
(SAPHO; miopathy)

Sažetak
Sindrom SAPHO (Sinovitis, Akne, Pustuloza, Hiperostoza i Osteitis) rijetka je autoinfl amatorna bolest koja se prezentira širokom paletom kliničkih simptoma, a najčešće muskuloskeletalnim poremećajima i kožnim promjenama. Kako se simptomi muskuloskeletnog sustava i kože rijetko pojavljuju istodobno, postavljanje dijagnoze i započinjanje adekvatnog liječenja nerijetko je odgođeno. Prikazujemo slučaj 15-godišnjeg dječaka upućenog u našu ustanovu zbog poliartralgija i polimijalgija te mišićne slabosti koje su rezultirale otežanom pokretljivošću. Bolesnik je pet mjeseci prije hospitalizacije započeo liječenje izotretinoinom što mu ga je propisao dermatolog zbog profundnih akni na licu i gornjem dijelu trupa. Ubrzo nakon uvođenja izotretinoina u terapiju javljaju se bolovi u leđima, mišićima obiju natkoljenica, potom i u desnoj ruci i ramenu koji kroz sljedeća dva mjeseca progrediraju do bolesnikove potpune nepokretnosti, usprkos uvođenju terapije nesteroidnim antireumaticima (NSAR), peoralnim glukokortikoidima (GK) te ukidanju izotretinoina. Iz opsežne obrade izdvajaju se povišeni upalni parametri (SE 65, CRP do 82, 2 mg/l), nalaz sakroileitisa na učinjenom MR-u kralježnice uz negativne imunološke nalaze (ANA, anti ds-DNA, ENA , ANCA) i miopatski EMNG. Na scintigrafi ji skeleta Tc99m nađeno je multifokalno nakupljanje radiofarmaka u kostima ramenog obruča, 180 XI. KONGRES HRVATSKOG PEDIJATRIJSKOG DRUŠTVA PAEDIATR CROAT. 2014 ; 58 (SUPPL 2):65-198 torakalne kralježnice te pubične simfi ze uz uredan nalaz MR mozga, EEG-a te urednu kardiološku obradu. Nakon provođenja terapije klindamicinom i azitromicinom uz NSAR i GK dolazi do promptnog poboljšanja u kliničkom statusu uz urednu pokretljivost i normalizaciju hoda bolesnika, oporavka mišićne snage i smirivanja kožnih promjena. Scintigrafski nalaz učinjen sedam mjeseci nakon terapije bio je uredan, upalni parametri mirni, EMNG urednog nalaza. Kod bolesnika je postavljena dijagnoza sindroma SAPHO uz miopatiju proksimalne muskulature kao nuspojave liječenja izotretinoinom. Iako je poznato da terapija peroralnim izotretioninom uzrokuje miopatske nuspojave, uglavnom je riječ o blagim mijalgijama i ukočenosti. Pojava upalne miopatije ili rabdomiolize opisana je u malom broju pacijenata. Sindrom SAPHO se u literaturi klasifi cira kao izrazito rijedak entitet, zasad nedostatno razjašnjene etiologije. Prema postojećim hipotezama moguće je da je riječ o direktnom djelovanju mikroorganizama na kost ili, prema novijim istraživanjima, o autoinfl amatornom odgovoru potaknutom bakterijskim ili virusnim uzročnicima, što povezuje ovu bolest sa seronegativnim spondiloartritisima. Zato je liječenje, koje uz antibiotik uključuje i NSAR, brzo i učinkovito. Kad u kliničkoj slici dominiraju dermatološki poremećaji, vrijeme do postavljanja dijagnoze može se produžiti, često i komplicirati nuspojavama terapije, kao što je to bio slučaj kod prikazanog bolesnika. Brzo prepoznavanje simptoma i ciljana obrada dovest će do pravodobnog postavljanja dijagnoze, početka liječenja i brzog smirivanja tegoba.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
108-1083107-0351 - Uloga biomarkera u patofiziologiji seronegativnih spondiloartropatija (Harjaček, Miroslav, MZOS - )

Ustanove
Medicinski fakultet, Zagreb,
Dječja bolnica Srebrnjak

Profili:

Avatar Url Miroslav Harjaček (autor)

Avatar Url Lovro Lamot (autor)

Avatar Url Lana Bukovac (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Perica, Marija; Vidovic, Mandica; Lamot, Lovro; Harjacek, Miroslav; Tambic Bukovac, Lana
SINDROM SAPHO I TEŠKA MIOPATIJA KAO NUSPOJAVA LIJEČENJA IZOTRETINOINOM U 15-GODIŠNJEG BOLESNIKA // Pediatria Croatica
Dubrovnik, Hrvatska, 2014. (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Perica, M., Vidovic, M., Lamot, L., Harjacek, M. & Tambic Bukovac, L. (2014) SINDROM SAPHO I TEŠKA MIOPATIJA KAO NUSPOJAVA LIJEČENJA IZOTRETINOINOM U 15-GODIŠNJEG BOLESNIKA. U: Pediatria Croatica.
@article{article, year = {2014}, keywords = {SAPHO, miopathy}, title = {SAPHO syndrom and severe miopathy as a side effect of isotretinoin therapy in a 15 years old boy}, keyword = {SAPHO, miopathy}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font