Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 841380

Prezentacija mode na prijelazu 19. i 20. stoljeća. Modernitet i spektakl


Milički, Karla
Prezentacija mode na prijelazu 19. i 20. stoljeća. Modernitet i spektakl 2016., diplomski rad, diplomski, Tekstilno-tehnološki Fakultet, Zagreb


Naslov
Prezentacija mode na prijelazu 19. i 20. stoljeća. Modernitet i spektakl
(Presentation of fashion between 19th and 20th century. Modernity and spectacle)

Autori
Milički, Karla

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Tekstilno-tehnološki Fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
29.09

Godina
2016

Stranica
38

Mentor
Purgar, Krešimir

Ključne riječi
Tehnološke revolucije; modernitet; modna revija; manekenka; spektakl
(Technological revolutions; modernity; fashion show; mannequin; spectacle)

Sažetak
Velike tehnološke revolucije sredinom 19. st. u Americi i Europi donose revoluciju u svim porama društvenog života. Pojavljuju se novi oblici društvenih događanja, stroga klasno- socijalna segregacija slabi, a nova modna prezentacija stvara demokratizaciju mode. Nova percepcija vremena i prostora, koju su izazvali pojava fotografije i filma, mijenja percepciju i o vlastitom tijelu i ophođenju u prostoru. U ovakvom turbulentnom razdoblju moderniteta i novih brzina pojavljuje se modna revija kao novi oblik modne prezentacije u industriji visoke mode, haute couture. Odjednom modna revija postaje društveni događaj, a sama moda, kao oličenje kulta novoga, postaje imperativ. Šetnja gradom i promatranje, tj. gledati i biti gledan u najnovijoj modi, postaju sastavni dio društvenog života. Ovu ulogu pak utjelovljuje figura manekenke. Osim što stoji kao fizički nositelj i reprezent odjevnog predmeta kućâ visoke mode, njeno simboličko i kulturološko značenje je puno kompleksnije i značajnije u novom razdoblju decentraliziranog modernog subjekta. Istodobno percipirana kao subjekt i objekt mode, manekenka postaje figura u koju se gleda, koju se obožava i poput koje se želi biti, dok je istodobno smatrana negativnom figurom objekta / proizvoda u procesu komercijalizacije spektakla modne prezentacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb