Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 840706

Socioekonomske, sociokulturne i obrazovne odrednice predrasuda prema imigrantima kod učenika/ca srednjih škola


Matić, Jelena; Puzić, Saša; Löw, Ajana; Baranović, Branislava
Socioekonomske, sociokulturne i obrazovne odrednice predrasuda prema imigrantima kod učenika/ca srednjih škola // 3. Dani obrazovnih znanosti - Knjiga sažetaka/ 3rd Days of educational sciences - Book of abstracts / Jugović, Ivana (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, 2016. str. 82-82 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 840706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socioekonomske, sociokulturne i obrazovne odrednice predrasuda prema imigrantima kod učenika/ca srednjih škola
(Socioeconomic, sociocultural and educational determinants of secondary school students' prejudice towards immigrants)

Autori
Matić, Jelena ; Puzić, Saša ; Löw, Ajana ; Baranović, Branislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
3. Dani obrazovnih znanosti - Knjiga sažetaka/ 3rd Days of educational sciences - Book of abstracts / Jugović, Ivana - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, 2016, 82-82

ISBN
978-953-6218-74-5

Skup
3. Dani obrazovnih znanosti/ 3rd Days of educational sciences ; Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja/ Educational Change: Challenges and Expectations

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20. - 21. listopada 2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
imigranti; predrasude; učenici/ce srednjih škola; sociokulturne odrednice predrasuda
(immigrants; prejudice; secondary school students; sociocultural determinants of prejudice)

Sažetak
U zadnjim desetljećima na djelu je kontinuirani porast migracijskih kretanja iz zemalja u razvoju prema zemljama Europe. Budući da u ovim migracijama najveći porast zauzimaju tražitelji azila i nelegalni migranti, pitanje useljavanja stječe negativan prizvuk i postaje središnjim političkim pitanjem u gotovo svim europskim zemljama, pa tako i u Hrvatskoj. U takvom sociopolitičkom okruženju posebnu važnost zauzimaju stavovi i mišljenja mladih. Cilj rada je ispitati povezanost predrasuda prema imigrantima sa socioekonomskim, sociokulturnim i obrazovnim karakteristikama učenika i učenica završnih razreda srednjih škola. Polazi se od pretpostavke da su viši socioekonomski status, više obrazovanje i posjedovanje kulturnog kapitala, lijeva politička orijentacija i manja religioznost povezani s nižim stupnjem predrasuda prema imigrantima. Anketno istraživanje provedeno je u proljeće 2016. godine na reprezentativnom uzorku maturanata grada Zagreba i Zagrebačke županije (N=1050). Primijenjena je novokonstruirana skala predrasuda, prethodno validirana u predistraživanju na 332 učenika/ca, koja ispituje kognitivni, emocionalni i bihevioralni aspekt predrasuda prema imigrantima. T-testom i analizama varijance provjerene su razlike među učenicima na skali predrasuda prema imigrantima s obzirom na socioekonomske, sociokulturne i obrazovne karakteristike. Ispitivanjem razlika među grupama ustanovljeno je da manje izražene predrasude pokazuju učenice, djeca visokoobrazovanih majki, djeca odličnog općeg uspjeha, s više kulturnog kapitala, niže religioznosti i lijeve političke orijentacije. Prema rezultatima provedene multiple regresije, socioekonomske, sociokulturne i obrazovne karakteristike učenika i učenica objaš- njavaju oko 20% varijance rezultata na skali predrasuda prema imigrantima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Matić, Jelena; Puzić, Saša; Löw, Ajana; Baranović, Branislava
Socioekonomske, sociokulturne i obrazovne odrednice predrasuda prema imigrantima kod učenika/ca srednjih škola // 3. Dani obrazovnih znanosti - Knjiga sažetaka/ 3rd Days of educational sciences - Book of abstracts / Jugović, Ivana (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, 2016. str. 82-82 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Matić, J., Puzić, S., Löw, A. & Baranović, B. (2016) Socioekonomske, sociokulturne i obrazovne odrednice predrasuda prema imigrantima kod učenika/ca srednjih škola. U: Jugović, I. (ur.)3. Dani obrazovnih znanosti - Knjiga sažetaka/ 3rd Days of educational sciences - Book of abstracts.
@article{article, editor = {Jugovi\'{c}, I.}, year = {2016}, pages = {82-82}, keywords = {imigranti, predrasude, u\v{c}enici/ce srednjih \v{s}kola, sociokulturne odrednice predrasuda}, isbn = {978-953-6218-74-5}, title = {Socioekonomske, sociokulturne i obrazovne odrednice predrasuda prema imigrantima kod u\v{c}enika/ca srednjih \v{s}kola}, keyword = {imigranti, predrasude, u\v{c}enici/ce srednjih \v{s}kola, sociokulturne odrednice predrasuda}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, editor = {Jugovi\'{c}, I.}, year = {2016}, pages = {82-82}, keywords = {immigrants, prejudice, secondary school students, sociocultural determinants of prejudice}, isbn = {978-953-6218-74-5}, title = {Socioeconomic, sociocultural and educational determinants of secondary school students' prejudice towards immigrants}, keyword = {immigrants, prejudice, secondary school students, sociocultural determinants of prejudice}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font