Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativni pristup nastavi književnosti u nižim razredima osnovne škole (CROSBI ID 407335)

Ocjenski rad | diplomski rad

Čerjan, Ane Kreativni pristup nastavi književnosti u nižim razredima osnovne škole / Velički, Vladimira (mentor); Milković, Ivana (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Čerjan, Ane

Velički, Vladimira

Milković, Ivana

hrvatski

Kreativni pristup nastavi književnosti u nižim razredima osnovne škole

Tema ovoga diplomskoga rada je kreativnost u nastavi književnosti. Cilj je pokazati da uz kreativnog učitelja i kreativni pristup nastavi možemo učenicima na sasvim nov način prezentirati sadržaj književnosti i učiniti ga zanimljivim i zabavnim. Kao primjer dobre prakse pokazao se otvoreni metodički sustav, koji daje više slobode učeniku i izlazi iz okvira tradicionalne nastave kojoj teže učitelji. Prikazane su aktivnosti koje su izrađene za praktični dio istraživanja, koje mogu biti dobar primjer za rad u nastavi, a ispitani su i stavovi učitelja o kreativnom pristupu nastavi književnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 učitelja iz cijele Hrvatske, uz pomoć Google Drive aplikacije „Obrasci“, anonimnom online anketom. Anketa se sastojala od 12 pitanja otvorenog, zatvorenog i kombiniranog tipa koja proizlaze iz relevantne literature. U istraživanju je kombiniran kvalitativni i kvantitativni pristup obradi podataka kako bi dobivene brojčane pokazatelje dodatno opisali i objasnili kvalitativnim pristupom. Dobiveni rezultati su prikazani u postotcima i potkrijepljeni opisno. Istraživanje je pokazalo da je učitelj jako važan čimbenik u procesu nastave i da njegova kreativnost može uvelike poboljšati učeničku. Ono što je vidljivo iz odgovora ispitanika je da je glavni metodički sustav koji koriste interpretativni i da previše pažnje posvećuju književnom tekstu, a jako malo stvaralačkom dijelu nastave. S druge strane, praktični dio istraživanja pokazao je da nastava književnosti može biti zabavna i kreativna, ako se samo usudimo „izaći iz okvira“, a najveća nagrada svakom učitelju biti će zadovoljstvo učenika, što će u ovom istraživanju pokazati njihov konačni produkt – slikovnice izrađene kroz praktični dio istraživanja.

nastava književnosti; kreativnost u nastavi; otvoreni metodički sustav; kreativni učitelji

nije evidentirano

engleski

A creative approach to teaching literature in lower grades of primary school

nije evidentirano

teaching literature; creativity in teaching; open teaching system; creative teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

56

17.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija