Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dječje igralište: Strategije senzorne integracije u zajednici (CROSBI ID 640659)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Radić, Saša ; Bartolac, Andreja Dječje igralište: Strategije senzorne integracije u zajednici / Playground: Strategies of Sensory Integration in the Community // Igra u otvorenom prostoru/Outdoor Play / Knez, Andrea (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo krajobraznih arhitekata, 2016

Podaci o odgovornosti

Radić, Saša ; Bartolac, Andreja

hrvatski

Dječje igralište: Strategije senzorne integracije u zajednici

Uspješna integracija senzoričkih informacija nužna je za stvaranje, razvijanje i održavanje slike o samome sebi i svijetu oko nas, stvaranje odnosa sa samima sobom i osobama oko sebe, usvajanje, razvijanje, modificiranje i održavanje novih vještina, učenje i istraživanje prostora. Većina djece, uključujući se u svakodnevne aktivnosti, posebice igru u domu i zajednici uspješno svladavaju svakodnevne izazove razvijajući se i napredujući. U određenog broja djece prisutne su teškoće u integracija senzoričkih informacija koje mogu značajno utjecati na sudjelovanje u dnevnim aktivnostima i svakodnevno funkcioniranje. Navedene teškoće istraživala je radna terapeutkinja dr. A. Jean Ayres i opisala ga kao poremećaj senzorne integracije, odnosno "prometni kaos ili gužvu" u mozgu. U djece s navedenim teškoćama, dr. Ayers je primjenjivala specifičan terapijijski pristup u posebno opremljenim prostorijama kako bi osiguravala izazov primjeren djetetovim mogućnostima kroz zaigranu interakciju, potičući intrinzičnu motivaciju djeteta i omogućujući iskustvo uspjeha kroz aktivno sudjelovanje u smislenim aktivnostima. Cilj terapije Ayres terapije senzorne inetgracije® je osposobiti dijete da uspostavi stanje mirne pozornosti kroz uspješno pretvaranje zaprimljenih osjeta u konkretne i uporabljive informacije, kako bi dijete moglo s punom pozornošću aktivno sudjelovati u aktivnostima igre, učenja, brige o sebi i svojoj okolini. U ovom izlaganju namjera nam je problematizirati provedbu Ayres pristupa senzorne integracije® u unutarnjem prostoru i proširiti taj koncept na vanjski prostor ; igrališta koja su dostupna svakom djetetu i koja svojim dizajnom osiguravaju okupacijske, motoričke, procesne i socijalno-interakcijske i druge kontekstualne izazove koji su primjereni dječjem razvoju, unaprjeđuju ga, razvijaju te ujedno zadovoljavaju potrebu djeteta za igrom, učenjem i istraživanjem. Successful sensory integration is crucial to create, develop and maintain the image of oneself and the world around us, creating relationships with oneself and the others, skills development, modification and maintenance, behavior, learning and exploration of the world around us. Most children, through participation and engagement in daily activities, especially play in the home and community, successfully overcome daily challenges while developing and growing. In some children there are present sensory integration disorders (eg. sensory procession disorders), which impact their daily participation and functioning. Those disorders were firstly named and researched by occupational therapist, Dr. A. Jean Ayres and she described them as a sensory integration disorder, or "traffic jam" in the brain. In children with these challenges, dr. Ayers applied a specific therapy approach within specially equipped rooms with a purpose of providing just right challenge to the child's potential through playful interaction, encouraging intrinsic motivation of the child and allowing experience of success through active participation in meaningful activities. Ayres sensory integration® approach, as it is called today, enables the child to establish a state of calm attention by supporting processing of received sensory intake into a concrete and usable information, so that the child can, with full attention, actively participate in activities, games, learning, care for themselves and their environment. In this presentation we intend to problematize the implementation of access Ayres sensory integration® approach inside and expand this concept to outer space ; playgrounds that are available to every child, and which are designed to provide motor, processing and social-interaction as well as other contextual challenges appropriate to the child's development, improving it, developing, and also meeting the need of the child for play, learning and exploration.

igra; igralište; senzorna integracija; inkluzija

nije evidentirano

engleski

Playground: Strategies of Sensory Integration in the Community

Uspješna integracija senzoričkih informacija nužna je za stvaranje, razvijanje i održavanje slike o samome sebi i svijetu oko nas, stvaranje odnosa sa samima sobom i osobama oko sebe, usvajanje, razvijanje, modificiranje i održavanje novih vještina, učenje i istraživanje prostora. Većina djece, uključujući se u svakodnevne aktivnosti, posebice igru u domu i zajednici uspješno svladavaju svakodnevne izazove razvijajući se i napredujući. U određenog broja djece prisutne su teškoće u integracija senzoričkih informacija koje mogu značajno utjecati na sudjelovanje u dnevnim aktivnostima i svakodnevno funkcioniranje. Navedene teškoće istraživala je radna terapeutkinja dr. A. Jean Ayres i opisala ga kao poremećaj senzorne integracije, odnosno "prometni kaos ili gužvu" u mozgu. U djece s navedenim teškoćama, dr. Ayers je primjenjivala specifičan terapijijski pristup u posebno opremljenim prostorijama kako bi osiguravala izazov primjeren djetetovim mogućnostima kroz zaigranu interakciju, potičući intrinzičnu motivaciju djeteta i omogućujući iskustvo uspjeha kroz aktivno sudjelovanje u smislenim aktivnostima. Cilj terapije Ayres terapije senzorne inetgracije® je osposobiti dijete da uspostavi stanje mirne pozornosti kroz uspješno pretvaranje zaprimljenih osjeta u konkretne i uporabljive informacije, kako bi dijete moglo s punom pozornošću aktivno sudjelovati u aktivnostima igre, učenja, brige o sebi i svojoj okolini. U ovom izlaganju namjera nam je problematizirati provedbu Ayres pristupa senzorne integracije® u unutarnjem prostoru i proširiti taj koncept na vanjski prostor ; igrališta koja su dostupna svakom djetetu i koja svojim dizajnom osiguravaju okupacijske, motoričke, procesne i socijalno-interakcijske i druge kontekstualne izazove koji su primjereni dječjem razvoju, unaprjeđuju ga, razvijaju te ujedno zadovoljavaju potrebu djeteta za igrom, učenjem i istraživanjem. Successful sensory integration is crucial to create, develop and maintain the image of oneself and the world around us, creating relationships with oneself and the others, skills development, modification and maintenance, behavior, learning and exploration of the world around us. Most children, through participation and engagement in daily activities, especially play in the home and community, successfully overcome daily challenges while developing and growing. In some children there are present sensory integration disorders (eg. sensory procession disorders), which impact their daily participation and functioning. Those disorders were firstly named and researched by occupational therapist, Dr. A. Jean Ayres and she described them as a sensory integration disorder, or "traffic jam" in the brain. In children with these challenges, dr. Ayers applied a specific therapy approach within specially equipped rooms with a purpose of providing just right challenge to the child's potential through playful interaction, encouraging intrinsic motivation of the child and allowing experience of success through active participation in meaningful activities. Ayres sensory integration® approach, as it is called today, enables the child to establish a state of calm attention by supporting processing of received sensory intake into a concrete and usable information, so that the child can, with full attention, actively participate in activities, games, learning, care for themselves and their environment. In this presentation we intend to problematize the implementation of access Ayres sensory integration® approach inside and expand this concept to outer space ; playgrounds that are available to every child, and which are designed to provide motor, processing and social-interaction as well as other contextual challenges appropriate to the child's development, improving it, developing, and also meeting the need of the child for play, learning and exploration.

play; playground; sensory integration; inclusion

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Igra u otvorenom prostoru/Outdoor Play

Knez, Andrea

Zagreb: Hrvatsko društvo krajobraznih arhitekata

Podaci o skupu

International interdiciplinary expert meeting: Outdoor Play

predavanje

11.10.2016-11.10.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita