Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kolokacijska kompetencija u pisanoj proizvodnji srednjoškolskih učenika njemačkoga jezika u Hrvatskoj (CROSBI ID 407270)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Košuta, Nataša Kolokacijska kompetencija u pisanoj proizvodnji srednjoškolskih učenika njemačkoga jezika u Hrvatskoj / Stojić, Aneta (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2016

Podaci o odgovornosti

Košuta, Nataša

Stojić, Aneta

hrvatski

Kolokacijska kompetencija u pisanoj proizvodnji srednjoškolskih učenika njemačkoga jezika u Hrvatskoj

Kolokacijska kompetencija učenika stranoga jezika kao sposobnost uočavanja, razumijevanja i korištenja kolokacija odnosno prihvatljivih kombinacija riječi na sintagmatskoj razini, tema je koja posebice posljednjih desetljeća zaokuplja pažnju istraživača. U recentnoj se literaturi o kolokacijskoj problematici sve više ističe potreba provođenja kontrastivnih istraživanja kolokacija kao podloga za znanstveno proučavanje i razvijanje kolokacijske kompetencije učenika stranoga jezika, s obzirom na to da je na razini različitih jezika većinom riječ o nekongruentnim strukturama. Za razliku od europskoga konteksta, u Hrvatskoj su empirijska istraživanja kolokacijske kompetencije učenika stranoga jezika još uvijek nedostatna i sporadična, posebice u okviru njemačkoga kao stranoga jezika. Cilj je ovoga istraživanja ispitati proizvodnu kolokacijsku kompetenciju hrvatskih učenika njemačkoga jezika po završetku srednjoškolskoga obrazovanja, za koje se procjenjuje da su njemačkim jezikom ovladali na B2 razini prema Zajedničkome europskome referntnom okviru za jezike (ZEROJ-u). S tim u vezi provedena je analiza 300 učeničkih sastavaka iz jedanaest županija Republike Hrvatske na dvije različite teme s ciljem ekstrahiranja kolokacija, kako bi se utvrdila zastupljenost pojedinih tipova kolokacijskih sveza prema Hausmannovoj tipologiji, zastupljenost prihvatljivih i neprihvatljivih kolokacija te tipične pogreške u kolokacijskome slaganju. Istraživanjem je potvrđen utjecaj materinskoga jezika, ali i ciljnoga jezika na kolokacijsku kompetenciju ispitanika, što je u skladu i s rezultatima prethodnih istraživanja, odnosno s činjenicom da se čak i kod naprednih učenika stranoga jezika javljaju pogreške u korištenju kolokacija. Međutim, provedeno je istraživanje otvorilo brojna druga pitanja, s tim u vezi i pitanje revidiranja Hausmannove tipologije kolokacijskih sveza za potrebe istraživanja i poučavanja kolokacija za hrvatske učenike njemačkoga jezika. Zaključna se promišljanja odnose na isticanje potrebe provođenja daljnjih istraživanja s ciljem utvrđivanja nekongruentnih struktura na razini hrvatskoga kao polaznoga i njemačkoga kao ciljnoga jezika kako bi se na temelju rezultata tih istraživanja izradile odgovarajuće vježbe za razvijanje kolokacijske kompetencije hrvatskih učenika njemačkoga jezika.

kolokacijska kompetencija ; proizvodnja na stranome jeziku ; B2 razina prema ZEROJ-u ; kontrastivni pristup ; njemački kao ciljni jezik ; hrvatski kao polazni jezik

nije evidentirano

engleski

Collocational competence in the written production of Croatian learners of German at secondary school level

nije evidentirano

collocation competence ; foreign language production ; B2 level according to CEFRL ; contrastive approach ; German as the target language ; Croatian as the source language

nije evidentirano

Podaci o izdanju

206

19.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija