Rječotvorna analiza neologizama u tekstovima hrvatskih modnih časopisa (CROSBI ID 407253)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kolaković, Nina
Novak, Kristian
hrvatski
Rječotvorna analiza neologizama u tekstovima hrvatskih modnih časopisa
U ovome smo radu istraživali zastupljenost neologizama u hrvatskim modnim časopisima tj. njihovim internetskim inačicama. Izdvojeno je 26 primjera neologizama te je na njima provedena rječotvorna analiza. Iako je nekolicina primjera nastala od osnovnih riječi iz hrvatskoga jezika, na temelju analize zaključili smo da je većina neologizama nastala dodavanjem hrvatskog sufiksa na englesku osnovu. Među primjerima najviše je imenica jer je upravo njih najlakše oblikovati dodavanjem sufiksa. Ovaj je rad također dokazao da je sufiksalna tvorba najplodniji tvorbeni način u hrvatskome jeziku. To je ujedno i najjednostavniji način jer se, dodavanjem sufiksa, ne mijenja ništa u korijenu same riječi. Budući da hrvatski jezik, kao i ostali jezici, nastoji držati korak s engleskim, sve se više koriste tvorbeni načini koji inače nisu karakteristični za naš jezik. Kao primjer možemo navesti stapanje ili blending. Taj je tvorbeni način pogodan kada želimo stvoriti neku novu simpatičnu riječ, a označiti dvije stvari odjednom. Međutim, za jezikoslovce je takav postupak problematičan jer se vrlo teško određuje što je uzeto od koje riječi.
tvorba riječi; neologizmi; modni časopisi
nije evidentirano
engleski
Derivational analysis of Neologisms in Croatian Fashion Journals
nije evidentirano
word formation; neologisms; fashion journals
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
20.10.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka