Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Airport City kao razvojni koncept (CROSBI ID 232249)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Drljača, Miroslav Airport City kao razvojni koncept // Suvremeni promet, 36 (2016), 5-6; 311-315

Podaci o odgovornosti

Drljača, Miroslav

hrvatski

Airport City kao razvojni koncept

Sažetak: Airport City (AC) pojam je koji najčešće obuhvaća sadržaje „unutar ograde“ aerodroma i obično podrazumijeva sadržaje poput: putničkog terminala, stajanke za zrakoplove, uzletno slijetne staze, kao i ostale djelatnosti aerodroma poput: prihvata i otpreme tereta, logistiku, uredske prostore, trgovinu, hotele i dr. AC koncept predstavlja model kojim aerodrom napušta tradicionalni model u kojem dominiraju aeronautičke usluge i razvija ne-aeronautičke komercijalne sadržaje, usluge i izvore prihoda. U novije vrijeme udio ne-aeronautičkih prihoda u ukupnom prihodu europskih aerodroma sudjeluje s 40-60%. Oko većine aerodroma prostire se velika površina slobodnog zemljišta što predstavlja značajnu mogućnost izgradnje objekata. Poslovne zgrade, hoteli, kongresni i medicinski centri, slobodne zone, zabavni parkovi i drugi sadržaji koji se mogu izgraditi, predstavljaju novi izvor prihoda aerodroma i pretvaraju ga u poslovno središte. U Europi uspješno egzistira više modela razvoja AC-ja , a određuje ih: 1) udaljenost aerodroma od centra grada i 2) raspoloživi prostor pogodan za investiranje. AC čini jezgru Aerotropolisa kao nove urbane forme razvijene oko brojnih velikih aerodroma. Zračna luka Zagreb jedina u Hrvatskoj poduzima značajnije aktivnosti u razvoju AC-ja kao razvojnog koncepta. Summary: Airport City (AC) is a term for an "inside the fence" airport area including the airport terminals, apron, and runways, and on-airport businesses such as air cargo, logistics, offices, retail, and hotels. The AC model recognises that an airport can do more than perform its traditional aeronautical services, evolving new non-aeronautical commercial facilities, services and revenue streams. Airports are now targeting non-aeronautical revenue streams amounting to 40–60% of their total revenues. Many airports are surrounded by huge surface of free undeveloped land that acts as an environmental for potential construction of real estate. Office blocks, hotels, convention centers, medical facilities, free trade zones and even entertainment and theme parks can be built to generate new sources of revenue for the airport and make the airport a business destination. In Europe several models of AC have evolved and two factors have a dominant influence: 1) distance between the city center and the airport and 2) the surface of the land available for investment. The AC is at the core of the Aerotropolis, a new urban form evolving around many major airports. Zagreb Airport is the only in Croatia which takes significant activities in evolving AC towards development concept.

Airport City; aeronautički i ne-aeronautički prihodi; razvojni koncept

Rad je prezentiran na XXIII. međunarodnom znanstvenom simpoziju "Prometni sustavi 2016", Hrvatsko znanstveno društvo za prometa, Zagreb, 28-29. travnja 2016, Zagreb.

engleski

Airport City towards Development Concept

nije evidentirano

Airport City; aeronautical and non-aeronautical revenues; development concept

nije evidentirano

Podaci o izdanju

36 (5-6)

2016.

311-315

objavljeno

0351-1898

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice