Privrženost i razvoj mozga: Implikacije na ponašanje djece i adolescenata (CROSBI ID 57003)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Klarin, Mira
hrvatski
Privrženost i razvoj mozga: Implikacije na ponašanje djece i adolescenata
Teorija privrženosti zauzima značajno mjesto u objašnjenju ponašanja svakog ljudskog bića. Socijalni odnosi u ranom djetinjstvu i stečena iskustva imaju značajan učinak na strukturu i formiranje središnjeg živčanog sustava. Formirani internalni radni modeli temeljeni na ranom iskustvu pokazuju kontinuitet i tijekom života se učvršćuju. Oni određuju naš doživljaj sebe, ali i određuju način na koji doživljavamo ljude oko sebe. Time određuju i naše ponašanje. Međutim, internalni radni modeli i/ili stil privrženosti koji određuje naše ponašanje u određenim uvjetima može se i promijeniti u smjeru razvoja adaptivnih oblika ponašanja. U ovom poglavlju osvrnuti ćemo se na osnovne teze suvremene teorije privrženosti i njezine osnovne koncepte. Nadalje, suvremena neuroznanost dala nam je odgovore na pitanje što se to događa tijekom razvoja mozga u različitim okolnostima imajući u vidu plasticitet mozga. Stoga se u ovom poglavlju iznose rezultati brojnih istraživanja koja podupiru neraskidivost veze između privrženosti i razvoja mozga. U posljednjem dijelu ovog poglavlja govori se o ponašanju djece i adolescenata iz perspektive privrženosti. Opisuje se ponašanje djece i adolescenata koje odgovora određenom stilu privrženosti te se sugeriraju postupci kojima odrasli mogu utjecati na promjenu tog stila ukoliko je neadaptivan.
privrženost, razvoj mozak, ponašanje, roditelji, škola
nije evidentirano
engleski
Attachment and brain development: The implication for children's and adolescents' behaviour
nije evidentirano
attachment, brain development, behaviour, parents, school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
37-68.
objavljeno
Podaci o knjizi
Odnosi u školi - Prilozi za pedagogiju odnosa
Bilić, Vesna ; Bašić Slavica
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2016.
978-953-8115-04-3