Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Privrženost i razvoj mozga: Implikacije na ponašanje djece i adolescenata (CROSBI ID 57003)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Klarin, Mira Privrženost i razvoj mozga: Implikacije na ponašanje djece i adolescenata // Odnosi u školi - Prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić Slavica (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 37-68

Podaci o odgovornosti

Klarin, Mira

hrvatski

Privrženost i razvoj mozga: Implikacije na ponašanje djece i adolescenata

Teorija privrženosti zauzima značajno mjesto u objašnjenju ponašanja svakog ljudskog bića. Socijalni odnosi u ranom djetinjstvu i stečena iskustva imaju značajan učinak na strukturu i formiranje središnjeg živčanog sustava. Formirani internalni radni modeli temeljeni na ranom iskustvu pokazuju kontinuitet i tijekom života se učvršćuju. Oni određuju naš doživljaj sebe, ali i određuju način na koji doživljavamo ljude oko sebe. Time određuju i naše ponašanje. Međutim, internalni radni modeli i/ili stil privrženosti koji određuje naše ponašanje u određenim uvjetima može se i promijeniti u smjeru razvoja adaptivnih oblika ponašanja. U ovom poglavlju osvrnuti ćemo se na osnovne teze suvremene teorije privrženosti i njezine osnovne koncepte. Nadalje, suvremena neuroznanost dala nam je odgovore na pitanje što se to događa tijekom razvoja mozga u različitim okolnostima imajući u vidu plasticitet mozga. Stoga se u ovom poglavlju iznose rezultati brojnih istraživanja koja podupiru neraskidivost veze između privrženosti i razvoja mozga. U posljednjem dijelu ovog poglavlja govori se o ponašanju djece i adolescenata iz perspektive privrženosti. Opisuje se ponašanje djece i adolescenata koje odgovora određenom stilu privrženosti te se sugeriraju postupci kojima odrasli mogu utjecati na promjenu tog stila ukoliko je neadaptivan.

privrženost, razvoj mozak, ponašanje, roditelji, škola

nije evidentirano

engleski

Attachment and brain development: The implication for children's and adolescents' behaviour

nije evidentirano

attachment, brain development, behaviour, parents, school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

37-68.

objavljeno

Podaci o knjizi

Odnosi u školi - Prilozi za pedagogiju odnosa

Bilić, Vesna ; Bašić Slavica

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2016.

978-953-8115-04-3

Povezanost rada

Psihologija