Spolni stereotipi kod djece predškolske dobi (CROSBI ID 407116)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Kesegić, Ana-Marija
Velki, Tena
Cakić, Lara
hrvatski
Spolni stereotipi kod djece predškolske dobi
Spolnu ulogu definiramo kao ponašanja koja se u određenoj kulturi smatraju prikladnim za žene ili muškarce. Djeca predškolske dobi su već usvojila spolne uloge te neka ponašanja koja odgovaraju suprotnom spolu vide kao kršenje društvenih pravila. Svijest o spolu i spolnim ulogama uvelike utječe na ponašanje djece, stoga su dječaci obično okruženi igračkama za motoričke aktivnosti (kao što su kocke, lopte, autići), a djevojčice igračkama za smirenije aktivnosti, i to najčešće kućanske teme (mala kuhinja, šminka, lutke). Stereotipno nuđenje igračaka djeci predškolske dobi ima loš učinak na djetetov razvoj. Spolno tipizirana ponašanja odraslih iz djetetove okoline predstavljaju granice koje smanjuju uvjete za uspješan razvoj djeteta. U radu je opisano kako 52 djece (u dobi od 5 do 6 godina) nastavljaju nestereotipnu i stereotipnu priču te neutralnu i nestereotipnu bajku. Utvrđeno je kako je za nestereotipnu priču i nestereotipnu bajku ukupan broj nestereotipnih odgovora dva do tri puta veći nego u stereotipnim primjerima Također su kod roditelja djece koja su sudjelovala u istraživanju upitnikom ispitani spolno stereotipni stavovi.
spolni stereotipi ; predškolska dob ; spolno stereotipne priče ; stavovi roditelja
nije evidentirano
engleski
Gender stereotypes at prewschool children
nije evidentirano
gender stereotypes ; preschool age ; gender stereotypical stories ; attitudes of parents
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63
22.01.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Osijek