Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Spolni stereotipi kod djece predškolske dobi (CROSBI ID 407116)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Kesegić, Ana-Marija Spolni stereotipi kod djece predškolske dobi / Velki, Tena (mentor); Cakić, Lara (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2014

Podaci o odgovornosti

Kesegić, Ana-Marija

Velki, Tena

Cakić, Lara

hrvatski

Spolni stereotipi kod djece predškolske dobi

Spolnu ulogu definiramo kao ponašanja koja se u određenoj kulturi smatraju prikladnim za žene ili muškarce. Djeca predškolske dobi su već usvojila spolne uloge te neka ponašanja koja odgovaraju suprotnom spolu vide kao kršenje društvenih pravila. Svijest o spolu i spolnim ulogama uvelike utječe na ponašanje djece, stoga su dječaci obično okruženi igračkama za motoričke aktivnosti (kao što su kocke, lopte, autići), a djevojčice igračkama za smirenije aktivnosti, i to najčešće kućanske teme (mala kuhinja, šminka, lutke). Stereotipno nuđenje igračaka djeci predškolske dobi ima loš učinak na djetetov razvoj. Spolno tipizirana ponašanja odraslih iz djetetove okoline predstavljaju granice koje smanjuju uvjete za uspješan razvoj djeteta. U radu je opisano kako 52 djece (u dobi od 5 do 6 godina) nastavljaju nestereotipnu i stereotipnu priču te neutralnu i nestereotipnu bajku. Utvrđeno je kako je za nestereotipnu priču i nestereotipnu bajku ukupan broj nestereotipnih odgovora dva do tri puta veći nego u stereotipnim primjerima Također su kod roditelja djece koja su sudjelovala u istraživanju upitnikom ispitani spolno stereotipni stavovi.

spolni stereotipi ; predškolska dob ; spolno stereotipne priče ; stavovi roditelja

nije evidentirano

engleski

Gender stereotypes at prewschool children

nije evidentirano

gender stereotypes ; preschool age ; gender stereotypical stories ; attitudes of parents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63

22.01.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija