Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Van Gogh i postimpresionistički kinetizam slike (CROSBI ID 407094)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Novoselnik, Magdalena Van Gogh i postimpresionistički kinetizam slike / Purgar, Krešimir (mentor); Kalčić, Silva (neposredni voditelj). Zagreb, Tekstilno-tehnološki fakultet, . 2016

Podaci o odgovornosti

Novoselnik, Magdalena

Purgar, Krešimir

Kalčić, Silva

hrvatski

Van Gogh i postimpresionistički kinetizam slike

Devetnaesto stoljeće je bilo razdoblje stvaranja građanskog društva i stvaranja samopouzdanja nove klase. Ono je obilježeno gospodarskim razvojem i u svakom pogledu napretkom ljudskih života. Kao što je svaka umjetnička epoha pod utjecajem povijesnih događaja svoga vremena, i postipresionizam je obilježen duhom svog vremena i situacijom koja ga je okruživala. Umjetnici su se osjećali kao neka vrsta izopćenika, bili su sve manje zadovoljni ciljevima i metodama umjetnosti koju je od njih tražila javnost. Van Gogh je bio jedan od najistaknutijih postimpresionista. On je razvio tri temeljna elementa svakog slikarstva: boju, liniju i kompoziciju. Nije ih shvaćao samo kao umjetničke stilske elemente, nego ih je shvaćao i primjenjivao kao nove nositelje značenja. Boju je doživljavao kao idealno sredstvo za predstavljanje te ju je upotrebljavao tako da ona živi sama za sebe. Smatrao je da je ona najprimjerenija da predstavi načelo životnosti koje je htio utjeloviti u svojim radovima. Boju ne samo da nije shvaćao kao običnu slikarsku tehniku, nego ju je smatrao toliko važnom da pomoću nje može izraziti dubinu vlastitih osjećajai. Njegova slikarska tehnika poprimila je neposrednu vrijednost za prikazivanje samoga života. Opazio je kako boja može postati oblik, kako se može oblikovati izravno kistom - dužim, uzburkanim, kružnim potezom. Linija je predstavljala načelo kretanja, dinamiku života. Iako su motivi na slikama bili statični, linijom je uspio prikazati njihovu pokretljivost. Kompozicija je bila mjesto za osjećaje, za njegov pogled na svijet. Sve elemente (boju, liniju, kompoziciju) i dijelove slike (motiv i pozadinu) uspješno je povezao u jedinstvenu umjetničku cjelinu.

van Gogh ; postimpresionizam ; kinetizam slike ; pejzaž

nije evidentirano

engleski

Van Gogh and Post-Impressionist Kineticism of painting

nije evidentirano

van Gogh ; post-impressionism ; kineticism of painting ; landscape

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39

13.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Tekstilno-tehnološki fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Povijest umjetnosti