Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 839033

Od ljepote do eksperimenta: Estetika mode u 20. stoljeću


Ružđak, Martina
Od ljepote do eksperimenta: Estetika mode u 20. stoljeću 2017., diplomski rad, preddiplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb


Naslov
Od ljepote do eksperimenta: Estetika mode u 20. stoljeću
(From Beauty to Experiment: Aesthetics of Fashion in the 20th Century)

Autori
Ružđak, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.04

Godina
2017

Stranica
37

Mentor
Purgar, Krešimir

Ključne riječi
Estetika ; moda 20. stoljeća ; Coco Chanel ; Christian Dior ; Vivienne Westwood, Alexander McQueen
(Aesthetics ; 20th century fashion ; Coco Chanel ; Christian Dior ; Vivienne Westwood, Alexander McQueen)

Sažetak
PU ovome radu predstavljena su dostignuća dizajnera koji su djelovali u 20. stoljeću - troje istaknutih pojedinaca koji su promijenili povijest odijevanja: Coco Chanel, Christian Dior, Vivienne Westwood i Alexander McQueen. Svoju kreativnost i originalnost prezentirali su kroz svoje kreacije, obilježili modu 20. stoljeća i postali inspiracija mnogim današnjim dizajnerima. U radu se pokazuje kako se pogledi na ljepotu mogu mimoilaziti iako su dizajneri bili suvremenici i djelovali su u jednakim društvenim okolnostima, u ovom slučaju ratnim i postratnim godinama. Usprkos tome što su živjeli i radili gotovo u istom vremenskom periodu 20. stoljeća, njihovi pogledi na žensku ljepotu bili su suprotni. Coco Chanel je još 20-ih godina oslobodila žene od korzeta i zalagala se za nošenje elegantne ali udobne odjeće, čime je u modu uvela jednostavnost. Nasuprot njoj, obilježja Diora su ženstveni i elegantni stil, šarene boje, naglašene ženstvene siluete i mnogo slojeva tkanina. Diorovi najveći uspjesi bili su u vrijeme kada Coco Chanel nije bila pristutna na modnoj sceni. Nekoliko desetljeća nakon Diora i Chanel na modnu scenu dolazi i Vivianne Westwood. Za razliku od svojih prethodnika ona ne veliča žensku ljepotu kroz elegantne i jednostavne odjevne kombinacije. Njezina želja bila je šokrirati svijet mode i zato je njena vizija ljepote dijametralno suprotna u odnosu na Chanel i Diora. Nakon Vivienne Westwood na Londonsku modnu scenu dolazi Alexander McQueen koji dijeli njezine poglede na ljepotu. Definira ljepotu žene kroz mračne sfere života, želja mu je bila da se ljudi “boje” žene koja je odjevena u njegove kreacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb