Percepcija povišene tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolskim učenicima (CROSBI ID 640306)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurčić, Antonija ; Barić, Branka
hrvatski
Percepcija povišene tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolskim učenicima
Svakodnevno smo svjedoci stava kako je potrebno sankcionirati nepoželjno ponašanje, kao i povećane tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolcima, no trenutačno ne postoji mogućnost slobodnog pristupa broju i vrst i izrečenih pedagoških mjera u hrvatskom srednjoškolskom trogodišnjem ili četverogodišnjem obrazovanju. Pravilnikom o kriterijima za izricanje pedagoških mjera pokušava se utjecati na promjenu ponašanja učenika, potaknuti učenika na preuzimanje odgovornosti i usvajanje pozitivnog stava prema školi. Neprihvatljivo ili neprimjereno ponašanje (nepoželjno normativno ponašanje) ulazi u skupinu čimbenika rizičnog ponašanja kao što su rizično seksualno ponašanje, konzumiranje psihoaktivnih supstanci, autoagresivnost, agresivnost prema drugima, prekršajna i lakša delikventna ponašanja te teška delikvencija. Cilj ovog istraživanja bit će istražiti mišljenje srednjoškolskih učenika, tj. onih koji su sami dio odgojno-obrazovnog procesa o odgojno-pedagoškim mjerama, njihovoj svrhovitosti i učinkovitosti, kao i okolnostima u kojima se, kako i kome izriče pedagoška mjera te potiče li pozitivne učinke predviđene spomenutim Pravilnikom, kao i primjere ispitanicima neprihvatljivog ponašanja. Anketno istraživanje provest će se među učenicima 1.–4. razreda gimnazijske i strukovne škole na zagrebačkom području, neovisno o izrečenoj pedagoškoj mjeri. Hipoteze autora ovog istraživanja jesu kako većina učenika voli red, „strukturu”, tj. predviđeni obrazac ponašanja te bi upravo dosljedno pridržavanje Pravilnika trebalo biti temelj odgojno-obrazovnog procesa u budućnosti. Vrlo često odgađa se izricanje pedagoških mjera, ponajčešće mjere opomene pred isključenje i isključenja iz srednje škole. Prethodno izrečene pedagoške mjere rijetko postižu svoju primarnu svrhu te ostali sudionici razrednog odjela dobivaju poruku o potrebi tolerancije i učeničke percepcije takvog ponašanja kao prihvatljivog. Svaki razred ima svog barem jednog ili više „negativaca” koji isprobavši i probivši „granice” do kraja svog obrazovanja nastavljaju kršiti kućni red škole, a nastavnici tolerirati takvo ponašanje, pritom potvrđujući svoju nemoć, nesvjesni kako takvu prešutnu povišenu toleranciju neprihvatljivog (nepoželjnog) ponašanja percipiraju ostali učenici razrednog odjela ili škole.
povišena tolerancija ; neprihvatljivo ponašanje ; Pravilnik o kriterijima za izricanje pedagoških mjera ; percepcija učenika
nije evidentirano
engleski
The Perception of Increased Tolerance of Unacceptable Behavior among High School Students
nije evidentirano
increased tolerance ; rules on the criteria for the imposition of pedagogical measures ; the perception of students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-1.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost
Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-13-4
Podaci o skupu
11. Međunarodni balkanski kongres obrazovanja i znanosti
predavanje
12.10.2016-14.10.2016
Poreč, Hrvatska