Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcija povišene tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolskim učenicima (CROSBI ID 640306)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Jurčić, Antonija ; Barić, Branka Percepcija povišene tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolskim učenicima // Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 1-1

Podaci o odgovornosti

Jurčić, Antonija ; Barić, Branka

hrvatski

Percepcija povišene tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolskim učenicima

Svakodnevno smo svjedoci stava kako je potrebno sankcionirati nepoželjno ponašanje, kao i povećane tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolcima, no trenutačno ne postoji mogućnost slobodnog pristupa broju i vrst i izrečenih pedagoških mjera u hrvatskom srednjoškolskom trogodišnjem ili četverogodišnjem obrazovanju. Pravilnikom o kriterijima za izricanje pedagoških mjera pokušava se utjecati na promjenu ponašanja učenika, potaknuti učenika na preuzimanje odgovornosti i usvajanje pozitivnog stava prema školi. Neprihvatljivo ili neprimjereno ponašanje (nepoželjno normativno ponašanje) ulazi u skupinu čimbenika rizičnog ponašanja kao što su rizično seksualno ponašanje, konzumiranje psihoaktivnih supstanci, autoagresivnost, agresivnost prema drugima, prekršajna i lakša delikventna ponašanja te teška delikvencija. Cilj ovog istraživanja bit će istražiti mišljenje srednjoškolskih učenika, tj. onih koji su sami dio odgojno-obrazovnog procesa o odgojno-pedagoškim mjerama, njihovoj svrhovitosti i učinkovitosti, kao i okolnostima u kojima se, kako i kome izriče pedagoška mjera te potiče li pozitivne učinke predviđene spomenutim Pravilnikom, kao i primjere ispitanicima neprihvatljivog ponašanja. Anketno istraživanje provest će se među učenicima 1.–4. razreda gimnazijske i strukovne škole na zagrebačkom području, neovisno o izrečenoj pedagoškoj mjeri. Hipoteze autora ovog istraživanja jesu kako većina učenika voli red, „strukturu”, tj. predviđeni obrazac ponašanja te bi upravo dosljedno pridržavanje Pravilnika trebalo biti temelj odgojno-obrazovnog procesa u budućnosti. Vrlo često odgađa se izricanje pedagoških mjera, ponajčešće mjere opomene pred isključenje i isključenja iz srednje škole. Prethodno izrečene pedagoške mjere rijetko postižu svoju primarnu svrhu te ostali sudionici razrednog odjela dobivaju poruku o potrebi tolerancije i učeničke percepcije takvog ponašanja kao prihvatljivog. Svaki razred ima svog barem jednog ili više „negativaca” koji isprobavši i probivši „granice” do kraja svog obrazovanja nastavljaju kršiti kućni red škole, a nastavnici tolerirati takvo ponašanje, pritom potvrđujući svoju nemoć, nesvjesni kako takvu prešutnu povišenu toleranciju neprihvatljivog (nepoželjnog) ponašanja percipiraju ostali učenici razrednog odjela ili škole.

povišena tolerancija ; neprihvatljivo ponašanje ; Pravilnik o kriterijima za izricanje pedagoških mjera ; percepcija učenika

nije evidentirano

engleski

The Perception of Increased Tolerance of Unacceptable Behavior among High School Students

nije evidentirano

increased tolerance ; rules on the criteria for the imposition of pedagogical measures ; the perception of students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-1.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost

Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-13-4

Podaci o skupu

11. Međunarodni balkanski kongres obrazovanja i znanosti

predavanje

12.10.2016-14.10.2016

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Pedagogija