Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ocjena stupnja prigušenja vibracija tramvajskih kolosijeka primjenom metode prolaska tračničkih vozila (CROSBI ID 407068)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Haladin, Ivo Ocjena stupnja prigušenja vibracija tramvajskih kolosijeka primjenom metode prolaska tračničkih vozila / Lakušić, Stjepan (mentor); Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Haladin, Ivo

Lakušić, Stjepan

hrvatski

Ocjena stupnja prigušenja vibracija tramvajskih kolosijeka primjenom metode prolaska tračničkih vozila

U urbanim sredinama problem buke i vibracija od željezničkog prometa naglašen je zbog blizine željezničke infrastrukture (tramvaj, laka željeznica, metro) i okolnih objekata u kojima ljudi borave i rade. Pri izvođenju takvih infrastrukturnih projekata nužno je voditi računa o širenju buke i vibracija u okoliš. Za određivanje učešća kolosiječne konstrukcije u ukupnim razinama buke izazvanim prometovanjem tračničkih vozila potrebno je utvrditi stupanj prigušenja vibracija kolosiječne konstrukcije. Istraživanje izvršeno u sklopu ove doktorske disertacije daje detaljan uvid u ponašanje tramvajskih kolosiječnih konstrukcija s aspekta stupnja prigušenja vibracija. Kroz pregled dosadašnjih istraživanja utvrđena je snažna veza između vibracija u frekventnom spektru od 100 Hz do 5000 Hz i generiranja buke pri prolasku tračničkih vozila. S tog aspekta, kako bi se u urbanim sredinama interveniralo na izvoru buke, stupanj prigušenja vibracija pokazao se kao vrlo značajan parametar kojim se može odrediti vibro-akustičko ponašanje tramvajske kolosiječne konstrukcije. Za provođenje mjerenja odabrane su ispitne dionice različitih tipova kolosiječnih konstrukcija kako bi se stupanj prigušenja odredio na reprezentativnom uzorku tipova kolosiječnih konstrukcija korištenih u sustavu ZET-a, ali i na drugim sustavima tramvajskih kolosijeka koji koriste kolosiječnu konstrukciju na čvrstoj podlozi, s diskretnim osloncima tračnice. Osim tramvajskih kolosiječnih konstrukcija, inicijalna ispitivanja prethodno su provedena na klasičnom željezničkom kolosijeku kako bi se već utvrđeni postupci analize stupnja prigušenja vibracija provedeni od strane drugih istraživača uspješno reproducirali, analizirali i primijenili na tramvajskim kolosijecima. Iz provedenih ispitivanja i analiza rezultata može se zaključiti da je uz primjenu metode mjerenja prolaskom tramvajskih vozila uz obradu rezultata numeričkim kalkulacijama uz primjenu metode iteracije energije moguće pouzdano odrediti stupnja prigušenja vibracija kolosiječne konstrukcije u horizontalnom i vertikalnom smjeru u odnosu na poprečni presjek tračnice.

vibracije; stupanj prigušenja vibracija; dinamička svojstva kolosiječne konstrukcije

nije evidentirano

engleski

Application of pass-by method for track decay rate determination on tramway tracks

nije evidentirano

vibrations; track decay rate; tram track dynamic properties

nije evidentirano

Podaci o izdanju

156

26.02.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo