Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Bajka Jagor Ivane Brlić-Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje „Pepeljuga efekta“ (CROSBI ID 640016)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Dadić, Katarina ; Pušić, Bruno Bajka Jagor Ivane Brlić-Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje „Pepeljuga efekta“ / The fairy tale “Yagor” by Ivana Brlić-Mažuranić as an origin for an analysis of the “Cinderella effect” from pedagogy and evolutionary psychology // Međunarodna znanstvena konferencija Stoljeće Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić : knjiga sažetaka = International scientific conference A century of Ivana Brlić-Mažuranićʾs tales of long ago : book of abstracts / Engler, Tihomir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Kujundžić, Nada (ur.). Zagreb: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, 2016. str. 36-37

Podaci o odgovornosti

Dadić, Katarina ; Pušić, Bruno

hrvatski

Bajka Jagor Ivane Brlić-Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje „Pepeljuga efekta“

Bajke, koje se naraštajima čitaju, uz koje djeca odrastaju i uz koje se odgajaju, u značajnoj mjeri doprinose stereotipima o „okrutnosti“ pomajki i/ili poočima prema svojoj nebiološkoj djeci. Autori ovog rada su kao polazište svoje analize koristili hrvatsku bajku Jagor Ivane Brlić- Mažuranić jer se u njoj tematizira navedena problematika. Na tragu svojih zapažanja, autori razmatraju imaju li navedeni stereotipi uporište u stvarnom životu koristeći dva pristupa: pedagoški i evolucijsko-psihološki. Nadalje, u radu su detaljno analizirani i postojeći stereotipi o odnosu pomajke i/ili poočima prema njihovoj nebiološkoj djeci da bi se ustanovilo odrastaju li djeca koja žive s jednim biološkim roditeljem i jednim nebiološkim uistinu u nepovoljnijim obiteljskim uvjetima (međuodnosu) u usporedbi s djecom koja žive s biološkim roditeljima. Isto tako, detaljan pregled recentnih pedagoških i evolucijsko-psiholoških istraživanja o pomajkama i/ili poočimima u značajnoj je mjeri doprinio pedagoškoj evaluaciji navedenog problema kako bi se ustanovilo: a) zašto su postojeći stereotipi o pomajkama i/ili poočimima i njihovom odnosu prema djeci koja im nisu biološka izazov za suvremenu pedagogiju ; b) na koji način suvremena pedagogija može i treba odgovoriti na postojeće probleme jer je, kao znanost, i u službi djelovanja.

bajka ; evolucijska psihologija ; pedagogija ; stereotip ; „Pepeljuga efekt“

nije evidentirano

engleski

The fairy tale “Yagor” by Ivana Brlić-Mažuranić as an origin for an analysis of the “Cinderella effect” from pedagogy and evolutionary psychology

Bajke, koje se naraštajima čitaju, uz koje djeca odrastaju i uz koje se odgajaju, u značajnoj mjeri doprinose stereotipima o „okrutnosti“ pomajki i/ili poočima prema svojoj nebiološkoj djeci. Autori ovog rada su kao polazište svoje analize koristili hrvatsku bajku Jagor Ivane Brlić- Mažuranić jer se u njoj tematizira navedena problematika. Na tragu svojih zapažanja, autori razmatraju imaju li navedeni stereotipi uporište u stvarnom životu koristeći dva pristupa: pedagoški i evolucijsko-psihološki. Nadalje, u radu su detaljno analizirani i postojeći stereotipi o odnosu pomajke i/ili poočima prema njihovoj nebiološkoj djeci da bi se ustanovilo odrastaju li djeca koja žive s jednim biološkim roditeljem i jednim nebiološkim uistinu u nepovoljnijim obiteljskim uvjetima (međuodnosu) u usporedbi s djecom koja žive s biološkim roditeljima. Isto tako, detaljan pregled recentnih pedagoških i evolucijsko-psiholoških istraživanja o pomajkama i/ili poočimima u značajnoj je mjeri doprinio pedagoškoj evaluaciji navedenog problema kako bi se ustanovilo: a) zašto su postojeći stereotipi o pomajkama i/ili poočimima i njihovom odnosu prema djeci koja im nisu biološka izazov za suvremenu pedagogiju ; b) na koji način suvremena pedagogija može i treba odgovoriti na postojeće probleme jer je, kao znanost, i u službi djelovanja.

Cinderella effect ; evolutionary psychology ; pedagogy ; stereotypes

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

36-37.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna znanstvena konferencija Stoljeće Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić : knjiga sažetaka = International scientific conference A century of Ivana Brlić-Mažuranićʾs tales of long ago : book of abstracts

Engler, Tihomir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Kujundžić, Nada

Zagreb: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti

978-953-57604-2-9

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvana konferencija Stoljeće "Priča iz davnine" Ivane Brlić-Mažuranić

predavanje

12.10.2016-15.10.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija