Upravljanje zalihama robe i asortimanom u specijaliziranim prodavaonicama (CROSBI ID 406892)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Budojević, Sanja
Dunković, Dario
hrvatski
Upravljanje zalihama robe i asortimanom u specijaliziranim prodavaonicama
Glavni cilj pisanja ovog rada je dobiti podrobniji uvid i saznanja o planiranju i upravljanju asortimanom u specijaliziranim prodavaonicama te postavljanju plana zaliha i operativnom praćenju istih. U radu se obrađuje proces upravljanja robom, objašnjavaju se pojmovi robne grupe, kategorije i artikla, te objašnjava način planiranja i upravljanja asortimanom u specijaliziranim prodavaonicama. Također se obrađuje način praćenja zaliha u prodavaonici. U trećem poglavlju se ističu prednosti ostvarivanja partnerstva sa dobavljačima i obrađuje se način opskrbljivanja prodavaonica robom. U istom poglavlju također je objašnjena funkcija distributivnog centra u opskrbi i uz koje tehnologije se ubrzava proces nabave i opskrbe. Empirijsko istraživanje provodi se na studiji slučaja na poslovnom primjeru specijalizirane prodavaonice dm-drogerie markt. U empirijskom dijelu obrađuje se poslovni primjer kako bi se utvrdio postojeći sustav upravljanja zalihama robe i asortimanom, te na koji način bi se taj sustav mogao unaprijediti. Rezultati istraživanja studije slučaja pokazuju da je u poslovnom slučaju asortiman podijeljen na kategorije, podkategorije, krovne marke i artikle. Za upravljanje robnim kategorijama zaduženi su menadžeri kategorije. Oni su također zaduženi za upravljanje prostorom u trgovini. Menadžeri kategorije zajedno slažu pozicije kategorija unutar prodavaonice kako bi kupcima olakšali proces kupovine što na kraju rezultira dolaskom većeg broja kupaca. Još jedan od radnih zadataka menadžera kategorije je pregovaranje s dobavljačima oko količine robe, cijena, pozicije robe u trgovini itd. Pregovori se još uvijek zasnivaju na moći iako bi menadžeri trebali stvoriti partnerski odnos s dobavljačima te surađivati kako bi iskoristili mogućnosti ostvarenja ušteda s ciljem efikasnije, brže i bolje prilagodbe promjenjivim potrebama potrošača.
asortiman; upravljanje kategorijama; upravljanje prostorom; zalihe robe; distribucija
Diplomski studij smjer Trgovina
engleski
INVENTORY MANAGEMENT AND ASSORTMENT IN SPECIALIZED RETAIL STORES
nije evidentirano
assortment; category management; space management; stocks; distribution
nije evidentirano
Podaci o izdanju
54
17.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb