Integracija rabljenih vozila u mrežu postprodajnih usluga (CROSBI ID 406863)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Antolić, Marko
Dunković, Dario
hrvatski
Integracija rabljenih vozila u mrežu postprodajnih usluga
Primjenom metoda iz područja upravljanja u trgovini analizirana je integracija rabljenih automobila u mreţu postprodajnih usluga i predloţene su izmjene koje će dovesti do povećanja učinkovitosti pruţatelja postprodajnih usluga u automobilskoj industriji. Tijekom izrade ovog rada, osim navedene literature korišteni su i interni podaci Peugeot Hrvatska d.o.o., Citroen Hrvatska d.o.o. i podaci agencije za istraţivanje i analizu trţišta Promocija Plus. Ulaskom u Europsku uniju i uvoĎenjem novih trošarina rabljeni automobili iz uvoza su znatno pojeftinili što je sasvim preokrenulo trţišne trendove, za neke marke vozila zabiljeţen je porast uvoza veći od 400% što predstavlja značajan porast nacionalnog postprodajnog trţišta u relativno kratkom roku. Najviše se uvoze automobili na kraju svog ţivotnog vijeka, stari od 9 do 12 godina, koji čine gotovo 50% svih uvezenih automobila što predstavlja priliku za proizvoĎače dijelova za sekundarnu ugradnju zbog toga što takva vozila više nemaju sluţbenu servisnu podršku proizvoĎača a samim time niti originalnih dijelova dostupnih u ovlaštenim servisnim centrima. Sa stopama integracije takvih automobila manjih od 10% u ovlaštene servisne mreţe vidljivo je kako ne postoji dobar poslovni model koji bi privukao klijente u većoj mjeri tj. kako trenutni napori u privlačenju takvih klijenata i iskorištenja potencijala nikako nije dovoljan i nema značajnog efekta prema ciljnoj skupini. Hrvatska proizvodi samo 16% visokotehnoloških elektroničkih komponenata u ukupnom izvozu automobilske industrije, ostalo čine dijelovi šasije, kabina, odbojnici i ostali dijelovi. S obzirom da se moderni automobili sve više zasnivaju na elektroničkim rješenjima(kontrola agregata, kočionih, upravljačkih sustava, sustava autonomne voţnje i sl.) potrebno je ulagati više u povezanost tj. istraţivanja novih tehnologija izmeĎu proizvoĎača i akademske zajednice. S obzirom na niski postotak integracije rabljenih automobila u ovlaštenu servisnu mreţu predstavljanje sekundarne marke ovlaštenih servisnih centara koji nude najčešće tipove postprodajih usluga po niskoj cijeni dovelo bi do smanjenja migracije klijenata do koje dolazi zbog rastuće starosti automobila. TakoĎer, potrebno je omogućiti ovlaštenim servisnim centrima da iskoriste trendove kao što su brze i niskobudţetne servisne usluge. Potencijal postprodajnih usluga za rabljena vozila u Hrvatskoj je u rastu, no nedostaje sistematičnosti i promišljanja u smjeru unapreĎenja postojećih poslovnih modela kao i kvalificirane radne snage koja je spremna za nove tehnologije, navike i očekivanja klijenata.
postprodaja; industrija automobila; rabljeni automobili; servisni centri
Diplomski studij smjer Trgovina
engleski
INTEGRATION OF USED CARS IN AFTERSALES SERVICE NETWORK
nije evidentirano
aftersales; automobile industry; used automobiles; service centers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
69
22.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb