Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje potrošača na odluku kao pristup u potrošačkoj politici (CROSBI ID 406859)

Ocjenski rad | diplomski rad

Petek, Gordana Poticanje potrošača na odluku kao pristup u potrošačkoj politici / Dunković, Dario (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Petek, Gordana

Dunković, Dario

hrvatski

Poticanje potrošača na odluku kao pristup u potrošačkoj politici

Bihevioralna ekonomika kao znanstvena disciplina uz pomoć integracije i uvida u psihologiju i kognitivnu psihologiju objašnjava ljudsko ponašanje koje je potaknuto nekim vanjskim ili unutarnjim poticajem. Budući da je usmjerena na ponašanje potrošača, svojim dostignućima ujedno stvara i podlogu za razumijevanje suvremenog koncepta nudginga, odnosno poticanja na odluku. Kao vrlo specifičan spoj bihevioralne znanosti i ekonomije, ideja nudginga je da se uz naglašavanja pojedinih informacija i dalje ostavi pojedincu sloboda u donošenju konačnog izbora. Kroz proces donošenja odluke o izboru se promatra ponašanje potrošača, odnosno svih procesa koji su uključeni prilikom kupovine. S obzirom na to da se značajan dio procesuiranja informacija odvija na nesvjesnim razinama, heuristike su kao mentalni trikovi jedan od bitnih činitelja koji utječu na donošenje odluke. U velikoj mjeri na ponašanje potrošača mogu utjecati pojedinosti koje su na prvi dojam zanemarive i beznačajne. Samim time se i nositelji potrošačke politike suočavaju s brojnim izazovima, kako u odreĎivanju čimbenika koji su pokretači promjena u ponašanju potrošača tako i u regulaciji stanja na tržištu kako bi se zaštitili interesi potrošača. Bihevioralna ekonomika temeljem analize potrošača na tržištu te njihovim odnosom prema istaknutim informacijama u sve većoj mjeri privlači zanimanje nositelja potrošačke politike. Interpretacijom rezultata provedenog istraživanja se tumači uspješnost poticaja potrošača na donošenje odluke, čime se nastoji stvoriti podloga za kreiranje preporuka kako za maloprodajni menadžment tako i za same nositelje potrošačke politike.

bihevioralna ekonomika; ponašanje potrošača; poticaj; potrošačka politika

Diplomski studij smjer Trgovina

engleski

NUDGING AS AN APPROACH TO CONSUMER POLICY

nije evidentirano

behavioral economics; consumer behavior; nudging; consumer policy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

22.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija, Sociologija