Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Robne marke kao pokretači potrošačkog konzumerizma (CROSBI ID 406854)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pavlović, Maja Robne marke kao pokretači potrošačkog konzumerizma / Dunković, Dario (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Pavlović, Maja

Dunković, Dario

hrvatski

Robne marke kao pokretači potrošačkog konzumerizma

Pojam konzumerizma može se definirati na dva načina. Prvo, konzumerizam se povezuje sa zaštitom prava potrošača budući da je nastao kao samoorganizirani pokret aktivista koji su se borili za zaštitu i najvažnija prava potrošača. U okviru zaštite potrošača javili su se razni antikonzumeristički pokreti koji ne pozivaju ljude na napuštanje ideologije potrošnje, već na neku od obzirnijih inačica potrošnje. Drugo, konzumerizam se može definirati kao zagovaranje visoke potrošnje i njime se opisuje stav prema kojemu sreća ljudi ovisi o posjedovanju i kupnji materijalnih stvari. Konzumerizam se pojavljuje skupa sa nastankom industrijskih društava i masovne proizvodnje. Svaki trgovac želi biti bolji od svog konkurenta pa je stoga došlo do borbe među maloprodajnim formatima i preobrazbe u maloprodaji. Velika preobrazba maloprodaje označava ubrzani proces koncentracije na maloprodajnom tržištu. U potrošačkom društvu marka ima važnu ulogu u formiranju identiteta budući da čovjek ne kupuje samo zbog zadovoljenja osnovnih potreba, već koristeći marke izgrađuje svoj identitet, ugled, životni stil i društvene vrijednosti. Dodajući proizvodima marke, mozak ih percipira kao posebnijim i vrijednijim nego što zapravo jesu. Kupnjom raznih marki, ljudi nastoje okolini dokazati kojem društvenom statusu pripadaju ili jednostavno žele biti prihvaćeni od strane određenih društvenih grupa. Empirijsko istraživanje rezultiralo je činjenicom da potrošači pretežno naginju racionalnosti u odlučivanju, iako teže posjedovanju barem nekoliko markiranih proizvoda, jer ih „ime“ privlači više nego sam proizvod.

konzumerizam; porošnja; potrošačko društvo; potrošačka kultura; robne marke

Diplomski studij smjer Trgovina

engleski

Brands as initiators of consumerism

nije evidentirano

consumerism; consumption; consumer policy; consumer culture; brands

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

22.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija