Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PATHS-RASTEM program u Hrvatskoj: rezultati randomizirane kontrolirane studije u školskom okruženju (CROSBI ID 639935)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Novak, Miranda ; Mihić, Josipa PATHS-RASTEM program u Hrvatskoj: rezultati randomizirane kontrolirane studije u školskom okruženju. 2016

Podaci o odgovornosti

Novak, Miranda ; Mihić, Josipa

hrvatski

PATHS-RASTEM program u Hrvatskoj: rezultati randomizirane kontrolirane studije u školskom okruženju

Cilj ovog rada je izložiti rezultate prve rigorozne evaluacije PATHS-RASTEM programa (Promoting Alternative Thinking Strategies ; Kusché & Greenberg, 1994), univerzalnog kurikuluma za razvoj socijalno-emocionalnih kompetencija koji je bio implementiran u hrvatskim školama. U provedenoj studiji 30 je škola po slučaju podijeljeno na intervencijske i kontrolne škole na način da se u intervencijskim školama tijekom dvije godine provodio PATHS-RASTEM program dok su kontrolne škole primjenjivale standardni kurikulum. Iz uključenih škola, uzorak je obuhvaćao 60 razreda iz kojih je u studiju uključeno ukupno 600 učenika. Učitelji su procjenjivali ponašanja djece u tri točke: na početku prvog razreda, na kraju prvog razreda i na kraju drugog razreda. Mjerene varijable odnosile su se na prosocijalno ponašanje, emocionalnu regulaciju, ponašanja vezana uz učenje, pažnju, hiperaktivnost, opozicionalno ponašanje, agresivno ponašanje, povučenost i sniženo raspoloženje te probleme s vršnjacima. S obzirom na hijerarhijsku prirodu uzorka, u obradi podataka korištena je hijerarhijska linearna regresija na razini razreda. Pokazalo se malo promjena u ponašanju djece na razini cijelog uzorka, no kada je uzorak podijeljen na niskorizičnu i visokorizičnu djecu, utvrđene su promjene u osam od devet promatranih ponašanja kod one djece za koju je bio utvrđen niži rizik. Ova studija uz primjenu univerzalnih programa prevencije ukazuje na potrebu uvođenja selektivnih preventivnih programa koji bi osigurali ciljane promjene za djecu u većem riziku. Isto tako, ova studija pokazala je nešto drugačije rezultate učinkovitosti PATHS programa od ostalih svjetskih studija što može ukazivati na kulturalnu specifičnost.

univerzalna prevencija; školski preventivni programi; socijalno-emocionalne kompetencije

nije evidentirano

engleski

PATHS-RASTEM program in Croatia: Results of randomised controlled trial in school settings

nije evidentirano

universal prevention; school preventive programs; socio-emotional competencies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

VI. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici, Filozofski fakultet u Osijeku,

predavanje

25.02.2016-27.02.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija