Odgajanje mladih kroz umjetnost (CROSBI ID 56942)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Marija Brajčić, Dubravka Kuščević
hrvatski
Odgajanje mladih kroz umjetnost
U članku se raspravlja o imperativima umjetničkog odgoja i obrazovanja današnjice kroz spoznaje o odgoju mladih kroz umjetnost na primjeru obrazovnih sustava SAD I Australije. Povodeći se navodima i kritikama značajnih psihologa, pedagoga te odgajatelja i kritičara umjetnosti o ovoj temi, metodom komparacije pokušava se utvrditi u kojoj mjeri su ti ciljevi ostvareni u praksi. Znanstvenici koji istražuju ovu tematiku u SAD-u više su puta dokazali koliko je snažan utjecaj umjetnosti na čovjeka, ali opet, američki obrazovni sustav daje prednost kognitivnim sposobnostima nad umjetničkim potencijalom. U Australiji politike za mlade ljude daju prednost "visoko sposobnim" mladima koji su u boljem socioekonomskom položaju, a provedeno istraživanje pokazalo je da bi trebalo dati jednake mogućnosti svim mladima bez obzira na njihov društveni status i ostale kriterije po kojima se razlikuju. Rezultati prikupljeni istraživanjima znanstvenika koji su se bavili ovom tematikom pokazuju neospornu vrijednost i utjecaj umjetnosti na izgradnju cjelokupne ličnosti čovjeka. S druge strane, uloga umjetnosti u obrazovnom sustavu ovih zemalja je zanemarena i čak degradirana. Naime imperativi umjetničkog odgoja i obrazovanja se ostvaruju, ali ne dovoljno, što je problem koji je očito prisutan i u visoko razvijenim državama poput SAD i Australije.
odgajanje kroz umjetnost; odgojni sustav u SAD i Australiji; umjetničko obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Education of Youth Through Art
nije evidentirano
Education through art, art education, education sistem in USA and Australia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
300-317.
objavljeno
Podaci o knjizi
Poučavanje umjetnosti u 21. stoljeću
Dubravka Težak
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2015.
978-953-7210-91-5