Primjena kognitivnih strategija učenja u radu s dječakom s teškoćama učenja (CROSBI ID 406703)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Braniša, Damira
Cvitković, Daniela
Lisak, Natalija
hrvatski
Primjena kognitivnih strategija učenja u radu s dječakom s teškoćama učenja
Matematika je ukomponirana u sve dijelove života, od posla do uspješnog funkcioniranja u zajednici. Dokazano je da su matematička i informatička pismenost potrebne za obavljanje većine poslova u 21. stoljeću. Istraživanja pokazuju da 5-10% učenika ima teškoće s usvajanjem gradiva iz matematike te da su teškoće u matematici česte kod učenika s teškoćama učenja. Cilj ovog kvalitativnog istraživanja bio je opisati postupak primjene specifičnih kognitivnih strategija učenja (Peterostupna spirala, Korak po korak, Metoda jednostavnih brojeva) usvojenih u procesu poticanja djeteta u području matematike i dobiti uvid u doprinos specifičnih strategija učenja na području matematike kod dječaka s teškoćama učenja, koji polazi 5. razred osnovne škole, iz perspektive članova obitelji, majke i bake djeteta. Kognitivne strategije odabrane su sukladno potrebama djeteta, a rad s dječakom odvijao se u razdoblju od 3.11.2015. do 31. 05. 2016. godine. U svrhu evaluacije rada primijenjena je tehnika polustrukturiranog intervjua kao metoda prikupljanja podataka, a podaci su analizirani kroz kvalitativnu metodologiju. Praćenje uspješnosti učenja matematike kroz specifične kognitivne strategije za dječaka s teškoćama učenja u ovom radu se odvijalo kroz uvažavanje perspektive majke i bake djeteta, kako bi se dobio uvid na koji način članovi obitelji primjećuju promjene u načinu usvajanja znanja, pažnji djeteta, motiviranosti za rad te uspješnosti u vidu akademskih ocjena kako bi se što bolje pratilo funkcioniranje djeteta i doprinijelo što kvalitetnijem organiziranju podrške za učenike s teškoćama učenja na području matematike. Nalazi ovog istraživanja o doprinosu primjene kognitivnih strategija učenja na području matematike u radu s dječakom s teškoćama učenja ukazali su na sljedeće važne odrednice: savladavanje gradiva matematike, savladavanje gradiva nakon usvojenih kognitivnih strategija, doprinos kognitivnih strategija. Temeljem dobivenih nalaza istraživanja proizlaze preporuke za poboljšanje učenja gradiva iz matematike kod učenika s teškoćama učenja na području matematike.
Matematika; teškoće učenja; kognitivne strategije učenja
nije evidentirano
engleski
Application of strategy instructions in student with learning disabilities
nije evidentirano
Mathematics; learning disabilities; cognitive learning strategies
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58
19.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb, Hrvatska