Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Funkcionalne i konstrukcijske značajke nosive konstrukcije za postavljanje prometnih znakova (CROSBI ID 406640)

Ocjenski rad | diplomski rad

Katalinić, Mario Funkcionalne i konstrukcijske značajke nosive konstrukcije za postavljanje prometnih znakova / Karakašić, Mirko (mentor); Slavonski Brod, . 2016

Podaci o odgovornosti

Katalinić, Mario

Karakašić, Mirko

hrvatski

Funkcionalne i konstrukcijske značajke nosive konstrukcije za postavljanje prometnih znakova

U prvom poglavlju ovog rada pojašnjen je konstrukcijski proces proizvoda te je objašnjena razlika između problema i zadatka konstrukcijskog procesa koji se često poistovjećuju. Navedeni su pristupi procesu konstruiranja, odnosno vrste procesa konstruiranja. Prikazane su faze u rješavanju konstrukcijskog zadatka u kojima su navedene aktivnosti konstruktora. Grafički je prikazana i struktura faza konstruiranja sa svim svojim pod operacijama i koracima. Zatim je opisana projektna dokumentacija prometnih projekata, točnije navedene su vrste projekata i što to sve ona mora sadržavati kako bi se dobila dozvola za gradnju nosive konstrukcije na javnoj cesti. Navedene su i opisane nosive konstrukcije koje se izrađuju na javnim cestama te je rečeno nešto o promjenjivoj prometnog signalizaciji i solarnim ćelijama što je svakako budućnost javnog prometa, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. U sljedećem poglavlju prikazana je i objašnjena lista zahtjeva sa zahtjevima i željama konstruktora. Najbitnija i najzanimljivija stavka je svakako zahtjev prema kojemu je potrebno konstruirati nosivu konstrukciju koja će nositi digitalnu prometnu signalizaciju uz želju da se električno napajanje ostvari preko obnovljivih izvora energije. Nakon toga prikazane su funkcije morfološke matrice koje služe kao pomoć pri osmišljavanju varijanti nosive konstrukcije. U trećem poglavlju opisana je AHP metoda za donošenje odluka i prikazana matematička podloga metode. Prikazane su i opisane tri varijante nosive konstrukcije te je izvršeno vrednovanje u softveru koji se temelji na AHP metodi. U narednom poglavlju prikazan je model nosive konstrukcije s promjenjivom prometnom signalizacijom koji je izrađen u programskom paketu „SolidWorks Student Edition“. U petom poglavlju opisane su tehničke karakteristike prometne signalizacije te je izvršen proračun potrebne snage za napajanje signalizacije, proračun konstrukcije s obzirom na opterećenje vjetra, snijega te na ostala opterećenja koja imaju važan utjecaj na samu konstrukciju. Nakon toga provedena je numerička analiza u računalnom programu „Ansys student“. Prvo je unesen kostur konstrukcije te je provedena analiza pri kojoj su korišteni tetraedarski elementi veće veličine (zbog ograničenosti studentske verzije softvera). Zatim je provedeno podmodeliranje onih mjesta koja su se pokazala kritičnima. U šestom poglavlju nalazi se tehnička dokumentacija nosive konstrukcije.

Proces konstruiranja; nosiva konstrukcija; promet; promjenjiva prometna signalizacija; obnovljivi izvori energije

nije evidentirano

engleski

Functional and design features of supporting frame installation for road signs

nije evidentirano

Design process; supporting structure; traffic; variable traffic signs; renewable energy sources

nije evidentirano

Podaci o izdanju

75

29.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Slavonski Brod

Povezanost rada

nije evidentirano