Proračun i optimiranje ovjesa osobnog automobila (CROSBI ID 406598)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Komarčić, Domagoj
Pejo Konjatić
hrvatski
Proračun i optimiranje ovjesa osobnog automobila
U radu je napravljen proračun i analiza postojećeg MacPherson prednjeg ovjesa osobnog automobila. Poznati su neki podaci o automobilu i karakteristike opruge. Temeljom tih podataka određena je geometrija ovjesa automobila i optimirana debljina opruge žice. Zadatak je ovjesa automobila maksimizirati trenje između pneumatika i površine ceste, osigurati stabilnost pri skretanju s dobrim držanjem i osigurati komfor putnicima. Ispupčenja na cesti uzrokuju kretanje kotača gore i dolje okomito na površinu ceste i kotač automobila dobiva vertikalno ubrzanje. Bez ovjesa, sva se energija s kotača prenosi na okvir koji se kreće u istom smjeru. U takvoj situaciji, kotači mogu izgubiti kontakt s cestom u potpunosti. Zatim, pod djelovanjem gravitacijske sile, kotači mogu udariti o površinu ceste. Da bi se to izbjeglo potreban je sustav koji će upiti energiju uzrokovanu vertikalnim ubrzanjem kotača, dopuštajući okviru i tijelu automobila neometanu vožnju dok kotači prate ispupčenja na cesti. Prema proračunu je izrađen 3D model ovjesa u softveru SolidWorks, koji je zatim učitan u softver ANSYS kako bi se napravila numerička analiza i optimizacija.
MacPherson; ovjes; automobil; optimizacija
nije evidentirano
engleski
Car suspension calculation and optimization
nije evidentirano
MacPherson; suspension; car; optimization
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
29.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Slavonski Brod