Odabir sadržaja poučavanja hrvatskoga jezika u skladu s metodičkim pristupom (CROSBI ID 231717)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kolar Billege, Martina
hrvatski
Odabir sadržaja poučavanja hrvatskoga jezika u skladu s metodičkim pristupom
Sadržaj je i vertikalna raspoređenost sadržaja poučavanja u nastavnome predmetu Hrvatski jezik u primarnome obrazovanju (od 1. do 4. razreda osnovne škole - ISCED 1) u Republici Hrvatskoj predviđena Nastavnim planom i programom za osnovnu školu (MZOŠ, 2006.). Sadržaj o vrstama riječi obuhvaća poučavanje o imenicama, glagolima i pridjevima te ga treba dopuniti poučavanjem o prilozima da bi se mogla strukturirati rečenica kao gramatička jedinica na temelju zahtjeva jezika kao sustava. Učenike je potrebno poučavati o vrstama riječi kako bi mogli pravilno strukturirati rečenične dijelove. Istraživanje je provedeno na uzorku učitelja mentora i savjetnika u Republici Hrvatskoj (N=387). Rezultati pokazuju da statistički značajno više učitelja misli kako učenici stječu dovoljno znanja za nesmetan prijelaz u peti razred. No, gotovo se jedna trećina učitelja s time ne slaže. Statistički značajno veći broj učitelja misli da učenicima u primarnome obrazovanju treba ponuditi više sadržaja u području jezika (u nastavnome predmetu Hrvatski jezik) nego što im je ponuđeno. U radu opisujemo metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja.
metodički pristup ; sadržaj poučavanja ; nastavni predmet Hrvatski jezik ; primarno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Selection of the contents for teaching Croatian language in accordance with the methodological approach
nije evidentirano
methodological approach ; content of teaching ; school subject Croatian Language ; primary education
nije evidentirano