Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dijalekatna / zavičajna književnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodički modeli) (CROSBI ID 639580)

Prilog sa skupa u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Sabljić, Jakov Dijalekatna / zavičajna književnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodički modeli) // Šokačka rič / Bilić, Anica (ur.). 2007. str. 7-36

Podaci o odgovornosti

Sabljić, Jakov

hrvatski

Dijalekatna / zavičajna književnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodički modeli)

U nastavi na svim razinama premalo je govora o ideologičnosti jezika, načinima na temelju kojih su određena jezična uporaba i s njome skopčano značenje postali posve prirodni i općeprihvaćeni. Na to se nadovezuje problematika stereotipa koja bi mogla postati važnom temom, posebice u nastavi jezika i književnosti. Ankete provedene među mlađom studentskom populacijom pokazuju da postoje stereotipi, konkretno o Šokcima. Mišljenje o njima nastaje na osnovi: pučke i obiteljske predaje na prvom mjestu, zatim literature, potom filma i televizije te folklornih manifestacija. Šokaštvo kao dio hrvatskog kulturnog prostora dobrim se dijelom spoznajno definira posredovanjem nastave književnosti te se poimanje Šokaca najjače oblikuje čitanjem djelâ dvaju reprezentativnih pisaca – Ivana i Josipa Kozarca. Kao osobito djelotvoran metodički model za neutraliziranje spomenute stereotipizacije, među ostalim, predlaže se gledanje dokumentarnih filmova u kojima su Šokci prikazani tako da negativna stereotipna slika dolazi u pitanje pa su zbog toga takvi i slični sadržaji pogodni za uključenje u nastavni proces.

dijalekt u nastavi; stereotip; poučavanje i književnost; dokumentarni film u nastavi

nije evidentirano

engleski

Dialectal / indigenous literature in teaching (conceptualization and methodological models)

nije evidentirano

dialect in the classroom; stereotype; teaching literature; documentary in the classroom

nije evidentirano

Podaci o prilogu

7-36.

2007.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Šokačka rič

Bilić, Anica

Vinkovci: Zajednica kulturno-umjetničkih djelatnosti Vukovarsko-srijemske županije

1845-190X

Podaci o skupu

Slavonski dijalekt

predavanje

09.11.2007-10.11.2007

Vinkovci, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija