Dijalekatna / zavičajna književnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodički modeli) (CROSBI ID 639580)
Prilog sa skupa u časopisu | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sabljić, Jakov
hrvatski
Dijalekatna / zavičajna književnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodički modeli)
U nastavi na svim razinama premalo je govora o ideologičnosti jezika, načinima na temelju kojih su određena jezična uporaba i s njome skopčano značenje postali posve prirodni i općeprihvaćeni. Na to se nadovezuje problematika stereotipa koja bi mogla postati važnom temom, posebice u nastavi jezika i književnosti. Ankete provedene među mlađom studentskom populacijom pokazuju da postoje stereotipi, konkretno o Šokcima. Mišljenje o njima nastaje na osnovi: pučke i obiteljske predaje na prvom mjestu, zatim literature, potom filma i televizije te folklornih manifestacija. Šokaštvo kao dio hrvatskog kulturnog prostora dobrim se dijelom spoznajno definira posredovanjem nastave književnosti te se poimanje Šokaca najjače oblikuje čitanjem djelâ dvaju reprezentativnih pisaca – Ivana i Josipa Kozarca. Kao osobito djelotvoran metodički model za neutraliziranje spomenute stereotipizacije, među ostalim, predlaže se gledanje dokumentarnih filmova u kojima su Šokci prikazani tako da negativna stereotipna slika dolazi u pitanje pa su zbog toga takvi i slični sadržaji pogodni za uključenje u nastavni proces.
dijalekt u nastavi; stereotip; poučavanje i književnost; dokumentarni film u nastavi
nije evidentirano
engleski
Dialectal / indigenous literature in teaching (conceptualization and methodological models)
nije evidentirano
dialect in the classroom; stereotype; teaching literature; documentary in the classroom
nije evidentirano
Podaci o prilogu
7-36.
2007.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Šokačka rič
Bilić, Anica
Vinkovci: Zajednica kulturno-umjetničkih djelatnosti Vukovarsko-srijemske županije
1845-190X
Podaci o skupu
Slavonski dijalekt
predavanje
09.11.2007-10.11.2007
Vinkovci, Hrvatska