Analiza cjenovne elastičnosti trgovačkih i proizvođačkih maraka (CROSBI ID 406467)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Horvat, Krunoslav
Petljak, Kristina
hrvatski
Analiza cjenovne elastičnosti trgovačkih i proizvođačkih maraka
Razvoj trgovačke marke uzrokovao je značajne promjene u kupovnim navikama potrošača na maloprodajnom tržištu. S obzirom da je prijenos informacija danas puno brži i na temelju tih informacija se mogu donositi bolje odluke, teško je na tržištu svakodnevne potrošnje biti dugoročno konkurentan bez konstantnog unaprjeđivanja. Trgovačka marka je svojim dolaskom na tržište napravila diferencijaciju između maloprodavača. Proizvod trgovačke marke je nastupio na tržište kao zamjenski proizvod niže cijene i slabije kvalitete, tako da su potrošači mogli birati između skupog proizvoda proizvođača ili povoljnijeg proizvoda trgovačke marke. Danas se ta razlika između proizvoda trgovačke i proizvoda proizvođačke marke smanjila, te trgovačka marka ne predstavlja proizvod niže kvalitete, već proizvod koji svojim karakteristikama može konkretno konkurirati proizvođačkoj marki. S obzirom da je cijena trgovačke marke uglavnom niža od proizvođačke, ovim radom se želi analizirati razlika u prodaji i percepciji potrošača o trgovačkoj marki u odnosu na proizvođačku marku i istražiti kako promjena cijene tih proizvoda reagira na potrošače. U svrhu otkrivanja prihvaćenosti trgovačkih marki provedeno je istraživanje putem anketnog upitnika kako bi vidjeli kako su potrošači prihvatili trgovačku marku. Isto tako u svrhu otkrivanja cjenovnog utjecaja provedeno je istraživanje na temelju POS podataka jedne prodavaonice uspoređivana je prodaja trgovačke marke i proizvođačke marke. Analizirajući rezultate istraživanja zaključuje se da je trgovačka marka prihvaćena na tržištu kao jednako kvalitetan proizvod kao i proizvođačka marka. Ali bez obzira na tu činjenicu prodaja proizvođačke marke je kod sniženja osnovne cijene ipak veća od prodaje trgovačke marke isto prilikom sniženja maloprodajne cijene.
trgovačka marka; proizvođačka marka; cjenovna elastičnost; POS rezultati; anketno istraživanje
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina
engleski
Price elasticity analysis of private and brand labels
nije evidentirano
private label; brand label; price elasticity; store scanner data; POS-point of sale; survey questionnaire
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63
30.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb