Metapismenost (CROSBI ID 406341)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Stojanović, Dajana
Martinović, Ivana
hrvatski
Metapismenost
Napredak informacijsko komunikacijske tehnologije i brzi tehnološki napredak, utjecali su na shvaćanje informacija kao jednog od ključnih elemenata za razvoj današnjeg društva. Kako bi se u potpunosti prilagodio društvu u kojem živi, pojedinac mora naučiti kako učiti i kako učinkovito upravljati informacijama. Upravo se iz tog razloga pojavljuju nove vrste pismenosti te se mijenjaju postojeći standardi pismenosti. Iako je informacijska pismenost, koja je ključna za cjeloživotno učenje, značajnija nego što je ikada bila, javlja se potreba za njenim redefiniranjem i povezivanjem sa srodnim vrstama pismenosti koje se intenzivnije bave tekućim promjenama u tehnologiji čiji je utjecaj na današnje društvo veoma jak. Metapismenost je koncept koji promiče razmišljanje i suradnju u digitalnom dobu pružajući opsežan okvir za učinkovito sudjelovanje u društvenim medijima i kolaborativnim online zajednicama. Koncept metapismenosti postavlja izazove tradicionalnim pristupima informacijskoj pismenosti, koji se temelje isključivo na vještinama, tako što prepoznaje druge srodne vrste pismenosti i važnost novih tehnologija te potiče na kritičko razmišljanje i suradnju u digitalnom dobu. Cilj rada bio je analizirati koncept metapismenosti i njegovog određenja u odnosu na informacijsku pismenost i ostale srodne pismenosti te prikazati mogućnosti praktične primjene metapismenosti. U prvom poglavlju rada dan je sažet prikaz osnovnih karakteristika informacijske pismenosti i drugih srodnih pismenosti. Nadalje, u radu je definirana metapismenost te je objašnjen model metapismenosti. U završnom dijelu rada prikazane su mogućnosti primjene metapismenosti kroz konkretne primjere njezine implementacije u obrazovnu praksu.
metapismenost; informacijska pismenost; društveni mediji; kolaborativne online zajednice
nije evidentirano
engleski
Metaliteracy
nije evidentirano
metaliteracy; information literacy; social media; collaborative online communities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
22
21.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek