Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metapismenost (CROSBI ID 406341)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Stojanović, Dajana Metapismenost / Martinović, Ivana (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2016

Podaci o odgovornosti

Stojanović, Dajana

Martinović, Ivana

hrvatski

Metapismenost

Napredak informacijsko komunikacijske tehnologije i brzi tehnološki napredak, utjecali su na shvaćanje informacija kao jednog od ključnih elemenata za razvoj današnjeg društva. Kako bi se u potpunosti prilagodio društvu u kojem živi, pojedinac mora naučiti kako učiti i kako učinkovito upravljati informacijama. Upravo se iz tog razloga pojavljuju nove vrste pismenosti te se mijenjaju postojeći standardi pismenosti. Iako je informacijska pismenost, koja je ključna za cjeloživotno učenje, značajnija nego što je ikada bila, javlja se potreba za njenim redefiniranjem i povezivanjem sa srodnim vrstama pismenosti koje se intenzivnije bave tekućim promjenama u tehnologiji čiji je utjecaj na današnje društvo veoma jak. Metapismenost je koncept koji promiče razmišljanje i suradnju u digitalnom dobu pružajući opsežan okvir za učinkovito sudjelovanje u društvenim medijima i kolaborativnim online zajednicama. Koncept metapismenosti postavlja izazove tradicionalnim pristupima informacijskoj pismenosti, koji se temelje isključivo na vještinama, tako što prepoznaje druge srodne vrste pismenosti i važnost novih tehnologija te potiče na kritičko razmišljanje i suradnju u digitalnom dobu. Cilj rada bio je analizirati koncept metapismenosti i njegovog određenja u odnosu na informacijsku pismenost i ostale srodne pismenosti te prikazati mogućnosti praktične primjene metapismenosti. U prvom poglavlju rada dan je sažet prikaz osnovnih karakteristika informacijske pismenosti i drugih srodnih pismenosti. Nadalje, u radu je definirana metapismenost te je objašnjen model metapismenosti. U završnom dijelu rada prikazane su mogućnosti primjene metapismenosti kroz konkretne primjere njezine implementacije u obrazovnu praksu.

metapismenost; informacijska pismenost; društveni mediji; kolaborativne online zajednice

nije evidentirano

engleski

Metaliteracy

nije evidentirano

metaliteracy; information literacy; social media; collaborative online communities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

22

21.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti