Stres u radu: Pregled područja s praktičnim implikacijama za ravnatelje odgojno-obrazovnih institucija (CROSBI ID 56849)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Slišković, Ana
hrvatski
Stres u radu: Pregled područja s praktičnim implikacijama za ravnatelje odgojno-obrazovnih institucija
S obzirom na povećane razine stresa u svim profesijama, a osobito onima vezanim za obrazovanje, kao rukovoditelji obrazovnih institucija trebate biti upoznati s suvremenim spoznajama iz ovog znanstveno-istraživačkog područja kako bi što efikasnije upravljali sa stresom nastavnika, ali i vlastitim stresom koji je neminovan dio profesionalnog života. U skladu s time je u prvom dijelu ovog poglavlja predstavljen suvremeni društveni okvir te osnovne teorijske odrednice stresa u radu. Pri tome je korišteno suvremeno transakcijsko gledište na stres u radu kao na proces te su definirani njegovi osnovni elementi: izvori stresa, kratkoročne i dugoročne posljedice te karakteristike o kojima ovisi odnos izvora i posljedica stresa. Na temelju spoznaja iz prvog dijela poglavlja bit ćete u mogućnosti prepoznati i definirati temeljne elemente stresa u radu te argumentirano raspravljati o stresu u radu. U drugom dijelu poglavlja naglasak je na rezultatima znanstveno-istraživačkih radova u čijem su fokusu zahtjevi nastavničke profesije. Naime, sve veći zahtjevi profesije su od strane nastavnika često ocijenjeni kao iznimno stresni, što predstavlja prijetnju psihofizičkom zdravlju nastavnika, ali i njihovoj radnoj motivaciji te kvaliteti obrazovanja u cjelini. Čitanjem ovog poglavlja upoznat ćete se s izvorima stresa u nastavničkoj profesiji, te osvijestiti vlastitu profesionalnu ulogu u ovom aspektu rada. Naime, uloga školskog ravnatelja izuzetno je važna u doživljaju stresa kod nastavnika i njegovih potencijalnih negativnih ishoda, ali pritom je i sama opterećena nizom specifičnih stresora. Posljednji dio poglavlja upoznat će vas s potencijalnim intervencijskim strategijama usmjerenima ka prevenciji i minimaliziranju negativnih ishoda stresa u radu.
stres u radu, učitelji, ravnatelji
nije evidentirano
engleski
Occupational stress: Review with practical implications for managers of educational institutions
nije evidentirano
occupational stress, teachers, principals
nije evidentirano
Podaci o prilogu
145-168.
objavljeno
Podaci o knjizi
Upraljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja
Vican, Dijana ; Sorić, Izabela i Radeka, Igor
Zadar: Sveučilište u Zadru
2016.
978-953-331-130-2