Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stres u radu: Pregled područja s praktičnim implikacijama za ravnatelje odgojno-obrazovnih institucija (CROSBI ID 56849)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Slišković, Ana Stres u radu: Pregled područja s praktičnim implikacijama za ravnatelje odgojno-obrazovnih institucija // Upraljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela i Radeka, Igor (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 145-168

Podaci o odgovornosti

Slišković, Ana

hrvatski

Stres u radu: Pregled područja s praktičnim implikacijama za ravnatelje odgojno-obrazovnih institucija

S obzirom na povećane razine stresa u svim profesijama, a osobito onima vezanim za obrazovanje, kao rukovoditelji obrazovnih institucija trebate biti upoznati s suvremenim spoznajama iz ovog znanstveno-istraživačkog područja kako bi što efikasnije upravljali sa stresom nastavnika, ali i vlastitim stresom koji je neminovan dio profesionalnog života. U skladu s time je u prvom dijelu ovog poglavlja predstavljen suvremeni društveni okvir te osnovne teorijske odrednice stresa u radu. Pri tome je korišteno suvremeno transakcijsko gledište na stres u radu kao na proces te su definirani njegovi osnovni elementi: izvori stresa, kratkoročne i dugoročne posljedice te karakteristike o kojima ovisi odnos izvora i posljedica stresa. Na temelju spoznaja iz prvog dijela poglavlja bit ćete u mogućnosti prepoznati i definirati temeljne elemente stresa u radu te argumentirano raspravljati o stresu u radu. U drugom dijelu poglavlja naglasak je na rezultatima znanstveno-istraživačkih radova u čijem su fokusu zahtjevi nastavničke profesije. Naime, sve veći zahtjevi profesije su od strane nastavnika često ocijenjeni kao iznimno stresni, što predstavlja prijetnju psihofizičkom zdravlju nastavnika, ali i njihovoj radnoj motivaciji te kvaliteti obrazovanja u cjelini. Čitanjem ovog poglavlja upoznat ćete se s izvorima stresa u nastavničkoj profesiji, te osvijestiti vlastitu profesionalnu ulogu u ovom aspektu rada. Naime, uloga školskog ravnatelja izuzetno je važna u doživljaju stresa kod nastavnika i njegovih potencijalnih negativnih ishoda, ali pritom je i sama opterećena nizom specifičnih stresora. Posljednji dio poglavlja upoznat će vas s potencijalnim intervencijskim strategijama usmjerenima ka prevenciji i minimaliziranju negativnih ishoda stresa u radu.

stres u radu, učitelji, ravnatelji

nije evidentirano

engleski

Occupational stress: Review with practical implications for managers of educational institutions

nije evidentirano

occupational stress, teachers, principals

nije evidentirano

Podaci o prilogu

145-168.

objavljeno

Podaci o knjizi

Upraljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja

Vican, Dijana ; Sorić, Izabela i Radeka, Igor

Zadar: Sveučilište u Zadru

2016.

978-953-331-130-2

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano