Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalna regulacija i zadovoljstvo poslom i životom kod učitelja: posredujuća uloga emocionalnih iskustava (CROSBI ID 639279)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Marić, Martina ; Sorić, Izabela ; Burić, Irena ; Slišković, Ana Emocionalna regulacija i zadovoljstvo poslom i životom kod učitelja: posredujuća uloga emocionalnih iskustava. 2016

Podaci o odgovornosti

Marić, Martina ; Sorić, Izabela ; Burić, Irena ; Slišković, Ana

hrvatski

Emocionalna regulacija i zadovoljstvo poslom i životom kod učitelja: posredujuća uloga emocionalnih iskustava

Istraživanja pokazuju da emocije koje učitelji doživljavaju na poslu, kao i strategije koje koriste kako bi ih regulirali, utječu na percipiranu razinu njihove subjektivne dobrobiti. Primjerice, pozitivne emocije te učinkovite strategije emocionalne regulacije (npr. reprocjena) općenito doprinose percepciji povećanog zadovoljstva poslom i životom te štite od doživljaja sagorijevanja na poslu. S obzirom da neka istraživanja sugeriraju da je trajanje pozitivnog i negativnog afekta bolji prediktor subjektivne dobrobiti pojedinca nego sam njegov intenzitet, cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnose između emocionalnih iskustava (u posljednja četiri tjedna), strategija emocionalne regulacije te subjektivne dobrobiti učitelja. Preciznije, nastojala se ispitati posredujuća uloga pozitivnih i negativnih emocionalnih iskustava u odnosu između različitih strategija emocionalne regulacije (izbjegavanje situacije, aktivno modificiranje situacije, reprocjena, supresija i respiracija) te zadovoljstva poslom i životom. U istraživanju je sudjelovalo 505 učitelja predmetne nastave zaposlenih u hrvatskim osnovnim školama (M= 41.39, 101 učitelj muškog spola). Rezultati procedure koju su preporučili Baron i Kenny (1986), pokazuju da pozitivna i negativna emocionalna iskustva u potpunosti posreduju odnos respiracije te zadovoljstva poslom i životom. Nadalje, emocionalna iskustva djelomično su posredovala odnos između aktivnog modificiranja situacije i zadovoljstva poslom. U skladu s dobivenim rezultatima, učitelje predmetne nastave važno je poučavati učinkovitim strategijama i tehnikama mijenjanja samog sebe ili vanjskih značajki emocionalne situacije u svrhu ojačanja njihove psihološke dobrobiti.

učitelji; emocionalna regulacija; emocionalna iskustva; zadovoljstvo poslom i životom

nije evidentirano

engleski

Emotional regulation and satisfaction with job and life in teachers: mediating role of emotional experiences

nije evidentirano

teachers; emotional regulation; emotional experiences; satisfaction with job and life

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

XX. Dani psihologije

poster

19.05.2016-21.05.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice