Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalna iskustva nastavnika kao prediktori njihovog mentalnog zdravlja (CROSBI ID 639277)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Macuka, Ivana ; Burić, Irena ; Slišković, Ana Emocionalna iskustva nastavnika kao prediktori njihovog mentalnog zdravlja. 2016

Podaci o odgovornosti

Macuka, Ivana ; Burić, Irena ; Slišković, Ana

hrvatski

Emocionalna iskustva nastavnika kao prediktori njihovog mentalnog zdravlja

Nastavnička profesija spada u izuzetno emocionalno zahtjevnu profesiju te nastavnici navode kako u svom poslu doživljavaju različite ugodne i neugodne emocije značajnog intenziteta. Različite emocije koje nastavnici mogu doživjeti u relaciji s profesionalnim aktivnostima mogu utjecati na njihov profesionalni, ali i osobni razvoj. Iako je za mnoge nastavnike njihova profesija izvor zadovoljstva, za neke može biti i izrazito emocionalno iscrpljujuća. Upravo učestalo doživljavanje negativnih emocija u svakodnevnom radu u relaciji s učenicima, roditeljima, kolegama i nadređenima, uz doživljaj emocionalne iscrpljenosti (kao važnog aspekta sagorijevanja na poslu) može se nepovoljno odraziti na psihološku dobrobit učitelja, odnosno povećati zastupljenost anksioznih i depresivnih simptoma. U ovom istraživanju provjerila se uloga različitih emocija koje nastavnici mogu doživjeti u relaciji s učenicima u razredu, roditeljima, kolegama na poslu i obrazovnim sustavom, kao i doživljaj emocionalne iscrpljenosti u objašnjenju zastupljenosti anksioznih i depresivnih simptoma učitelja. Istraživanje je provedeno na nastavnicima osnovnih i srednjih škola iz različitih regija Hrvatske. Ukupno je sudjelovalo 2966 nastavnika (492 nastavnika i 2474 nastavnice) u dobi između 23 i 65 godina. Provedbom dviju hijerarhijskih regresijskih analiza utvrđeno je da, uz kontrolu spola nastavnika i duljine radnog staža, određene negativne emocije (bespomoćnost, razočaranost, anksioznost i ljutnja) i doživljaj emocionalne iscrpljenosti ostvaruju značajne samostalne doprinose objašnjenju anksioznih i depresivnih simptoma nastavnika. Objašnjenju zastupljenosti anksioznih simptoma u najvećoj mjeri doprinosi anksioznost doživljena u relaciji s roditeljima i doživljaj emocionalne iscrpljenosti nastavnika, a objašnjenju depresivnih simptoma nastavnika doživljaj razočaranosti u obrazovni sustav te emocionalna iscrpljenost. Dobiveni rezultati ukazuju da objašnjenju anksioznih i depresivnih simptoma nastavnika u najvećoj mjeri doprinosi upravo doživljaj emocionalne iscrpljenosti koji se odnosi na nepostojanje emocionalnih zaliha i fizičku iscrpljenost kao posljedicu svakodnevnog pritiska na poslu.

nastavnici; emocije; emocionalna iscrpljenost; anksioznost; depresivnost

nije evidentirano

engleski

Emotional experiences of teachers as predictors of their mental health

nije evidentirano

teachers; emotions; emotional exaustion; anxiety; depression

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

XX. Dani psihologije u Zadru

poster

01.01.2016-01.01.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice