Emocionalna regulacija, emocije i psihološka dobrobit učitelja: provjera medijacijskog modela (CROSBI ID 639274)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Burić, Irena ; Macuka, Ivana ; Slišković, Ana ; Penezić, Zvjezdan ; Sorić, Izabela
hrvatski
Emocionalna regulacija, emocije i psihološka dobrobit učitelja: provjera medijacijskog modela
Emocije su sastavni dio procesa učenja i poučavanja. Istraživanja pokazuju da učitelji svakodnevno, u razredu i odnosu s učenicima općenito, doživljavaju širok raspon intenzivnih emocionalnih iskustava. Ovisno o njihovoj kvalitativnoj dimenziji te intenzitetu i čestini, emocije utječu na radnu motivaciju učitelja, odnose s učenicima, njihovo zdravlje i subjektivnu dobrobit, ali i na kvalitetu obrazovanja u cjelini. Osim toga, smatra se da je učiteljska profesija obilježena striktnim emocionalnim pravilima koja se odnose na primjerenost doživljavanja i iskazivanja različitih emocionalnih iskustava. U kontekstu navedenog, strategije koje učitelji koriste kako bi regulirali svoje emocije, te njihova povezanost s kvalitativno različitim emocionalnim iskustvima i relevantnim ishodima, predstavljaju važan predmet proučavanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio istražiti odnose između različitih strategija emocionalne regulacije (izbjegavanje situacija, aktivno modificiranje situacija, reprocjena, supresija, respiracija), emocija koje učitelji doživljavaju o odnosu prema svojim učenicima (nježnost i zasićenost), te indikatora psihološke dobrobiti (psihičko zdravlje i zadovoljstvo životom). Preciznije, ovim istraživanjem provjerena je potencijalna posredujuća uloga emocija u objašnjenu odnosa između strategija emocionalne regulacije i psihološke dobrobiti. U istraživanju je sudjelovao 1131 učitelj (916 ženskog spola) predmetne nastave iz 95 osnovnih škola iz različitih dijelova Hrvatske, prosječnog staža od 14, 24 godine (SD=10.68). Usporedbom modela djelomične i potpune medijacije tehnikom linearnog strukturalnog modeliranja, utvrđeno je da emocije djelomično posreduju u odnosu između većine strategija emocionalne regulacije i indikatora psihološke dobrobiti. Drugim riječima, strategije emocionalne regulacije objašnjavale su varijabilitet psihološke dobrobiti direktno, ali i indirektno preko emocija. Također, smjer otkrivenih relacija među analiziranim konstruktima bio je konceptualno interpretabilan, odnosno u skladu s očekivanjima.
učitelji; emocionalna regulacija; emocije; psihološka dobrobit
nije evidentirano
engleski
Emotional regulation, emotions and psychological well-being in teachers: Testing a mediation model
nije evidentirano
teachers; regulation of emotions; emotions; psychological well-being
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
XX. Dani psihologije u Zadru
poster
01.01.2016-01.01.2016
Zadar, Hrvatska