Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 834307

Emocionalna regulacija, emocije i psihološka dobrobit učitelja: provjera medijacijskog modela


Burić, Irena; Macuka, Ivana; Slišković, Ana; Penezić, Zvjezdan; Sorić, Izabela
Emocionalna regulacija, emocije i psihološka dobrobit učitelja: provjera medijacijskog modela // XX. Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2016. (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


Naslov
Emocionalna regulacija, emocije i psihološka dobrobit učitelja: provjera medijacijskog modela
(Emotional regulation, emotions and psychological well-being in teachers: Testing a mediation model)

Autori
Burić, Irena ; Macuka, Ivana ; Slišković, Ana ; Penezić, Zvjezdan ; Sorić, Izabela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
XX. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.-21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Učitelji; emocionalna regulacija; emocije; psihološka dobrobit
(Teachers; regulation of emotions; emotions; psychological well-being)

Sažetak
Emocije su sastavni dio procesa učenja i poučavanja. Istraživanja pokazuju da učitelji svakodnevno, u razredu i odnosu s učenicima općenito, doživljavaju širok raspon intenzivnih emocionalnih iskustava. Ovisno o njihovoj kvalitativnoj dimenziji te intenzitetu i čestini, emocije utječu na radnu motivaciju učitelja, odnose s učenicima, njihovo zdravlje i subjektivnu dobrobit, ali i na kvalitetu obrazovanja u cjelini. Osim toga, smatra se da je učiteljska profesija obilježena striktnim emocionalnim pravilima koja se odnose na primjerenost doživljavanja i iskazivanja različitih emocionalnih iskustava. U kontekstu navedenog, strategije koje učitelji koriste kako bi regulirali svoje emocije, te njihova povezanost s kvalitativno različitim emocionalnim iskustvima i relevantnim ishodima, predstavljaju važan predmet proučavanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio istražiti odnose između različitih strategija emocionalne regulacije (izbjegavanje situacija, aktivno modificiranje situacija, reprocjena, supresija, respiracija), emocija koje učitelji doživljavaju o odnosu prema svojim učenicima (nježnost i zasićenost), te indikatora psihološke dobrobiti (psihičko zdravlje i zadovoljstvo životom). Preciznije, ovim istraživanjem provjerena je potencijalna posredujuća uloga emocija u objašnjenu odnosa između strategija emocionalne regulacije i psihološke dobrobiti. U istraživanju je sudjelovao 1131 učitelj (916 ženskog spola) predmetne nastave iz 95 osnovnih škola iz različitih dijelova Hrvatske, prosječnog staža od 14, 24 godine (SD=10.68). Usporedbom modela djelomične i potpune medijacije tehnikom linearnog strukturalnog modeliranja, utvrđeno je da emocije djelomično posreduju u odnosu između većine strategija emocionalne regulacije i indikatora psihološke dobrobiti. Drugim riječima, strategije emocionalne regulacije objašnjavale su varijabilitet psihološke dobrobiti direktno, ali i indirektno preko emocija. Također, smjer otkrivenih relacija među analiziranim konstruktima bio je konceptualno interpretabilan, odnosno u skladu s očekivanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski