Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalna regulacija, emocije i psihološka dobrobit učitelja: provjera medijacijskog modela (CROSBI ID 639274)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Burić, Irena ; Macuka, Ivana ; Slišković, Ana ; Penezić, Zvjezdan ; Sorić, Izabela Emocionalna regulacija, emocije i psihološka dobrobit učitelja: provjera medijacijskog modela. 2016

Podaci o odgovornosti

Burić, Irena ; Macuka, Ivana ; Slišković, Ana ; Penezić, Zvjezdan ; Sorić, Izabela

hrvatski

Emocionalna regulacija, emocije i psihološka dobrobit učitelja: provjera medijacijskog modela

Emocije su sastavni dio procesa učenja i poučavanja. Istraživanja pokazuju da učitelji svakodnevno, u razredu i odnosu s učenicima općenito, doživljavaju širok raspon intenzivnih emocionalnih iskustava. Ovisno o njihovoj kvalitativnoj dimenziji te intenzitetu i čestini, emocije utječu na radnu motivaciju učitelja, odnose s učenicima, njihovo zdravlje i subjektivnu dobrobit, ali i na kvalitetu obrazovanja u cjelini. Osim toga, smatra se da je učiteljska profesija obilježena striktnim emocionalnim pravilima koja se odnose na primjerenost doživljavanja i iskazivanja različitih emocionalnih iskustava. U kontekstu navedenog, strategije koje učitelji koriste kako bi regulirali svoje emocije, te njihova povezanost s kvalitativno različitim emocionalnim iskustvima i relevantnim ishodima, predstavljaju važan predmet proučavanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio istražiti odnose između različitih strategija emocionalne regulacije (izbjegavanje situacija, aktivno modificiranje situacija, reprocjena, supresija, respiracija), emocija koje učitelji doživljavaju o odnosu prema svojim učenicima (nježnost i zasićenost), te indikatora psihološke dobrobiti (psihičko zdravlje i zadovoljstvo životom). Preciznije, ovim istraživanjem provjerena je potencijalna posredujuća uloga emocija u objašnjenu odnosa između strategija emocionalne regulacije i psihološke dobrobiti. U istraživanju je sudjelovao 1131 učitelj (916 ženskog spola) predmetne nastave iz 95 osnovnih škola iz različitih dijelova Hrvatske, prosječnog staža od 14, 24 godine (SD=10.68). Usporedbom modela djelomične i potpune medijacije tehnikom linearnog strukturalnog modeliranja, utvrđeno je da emocije djelomično posreduju u odnosu između većine strategija emocionalne regulacije i indikatora psihološke dobrobiti. Drugim riječima, strategije emocionalne regulacije objašnjavale su varijabilitet psihološke dobrobiti direktno, ali i indirektno preko emocija. Također, smjer otkrivenih relacija među analiziranim konstruktima bio je konceptualno interpretabilan, odnosno u skladu s očekivanjima.

učitelji; emocionalna regulacija; emocije; psihološka dobrobit

nije evidentirano

engleski

Emotional regulation, emotions and psychological well-being in teachers: Testing a mediation model

nije evidentirano

teachers; regulation of emotions; emotions; psychological well-being

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

XX. Dani psihologije u Zadru

poster

01.01.2016-01.01.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice