A kako se učitelji osjećaju? Kvalitativna analiza pojavnosti i izvora emocionalnih iskustava predmetnih učitelja (CROSBI ID 639272)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sorić, Izabela ; Burić, Irena ; Slišković, Ana ; Macuka, Ivana
hrvatski
A kako se učitelji osjećaju? Kvalitativna analiza pojavnosti i izvora emocionalnih iskustava predmetnih učitelja
Većina dosadašnjih istraživanja emocija u obrazovnom sustavu bila je usmjerena na učenike, dok su emocije učitelja, kao jednako važnih sudionika obrazovnog sustava, relativno zanemarene. Učiteljske emocije naročito su važan predmet istraživanja u kontekstu aktualnih promjena u društvu i obrazovanju. Ovo istraživanje nastojalo je odgovoriti na pitanja koje to emocije predmetni učitelji doživljavaju u svom svakodnevnom radu, te iz kojih situacije one proizlaze. Podaci su prikupljenim metodom fokusnih grupa (4 fokusne grupe ; 27 predmetnih učitelja osnovnih škola) i metodom polustrukturiranih intervjua (25 predmetnih učitelja). Nakon transkripcije audiozapisa fokusnih grupa i intervjua, te njihovog kodiranja, provedena je tematska analiza. Utvrđeno je da predmetni učitelji doživljavaju širok raspon ugodnih i neugodnih emocija u svom svakodnevnom radu. Među najčešćim i osobno najvažnijim emocijama nalaze se zadovoljstvo, sreća, ponos, entuzijazam, razočaranost, ljutnja, bespomoćnost, povrijeđenost i frustracija, pri čemu s identificirana četiri osnovna područja rada nastavnika koja su izvori navedenih emocija: neposredan rad s učenicima, funkcioniranje radnog kolektiva (odnosi s kolegama/ravnateljem), odnosi s roditeljima učenika, te aktualni obrazovni sustav i obrazovna politika. Nastavnici ugodne emocije najčešće doživljavaju u neposrednom radu s učenicima. S druge strane, premda s ovim aspektom svog rada povezuju i neugodne emocije (npr. uz nedisciplinu i nezainteresiranost učenika ili uz njihove obiteljske i socijalne probleme), o neugodnim emocijama češće izvještavaju povezujući ih s lošim međuljudskim odnosima u radnom kolektivu, lošim odnosima s roditeljima, te nepovoljnom obrazovnom politikom i lošim položajem nastavnika u društvu.
predmetni učitelji; emocije; kvalitativna analiza
nije evidentirano
engleski
And how teachers feel? Qualitative analysis of the incidence and origin of emotional experiences of subject teachers
nije evidentirano
subject teachers; emotions; qualitative analysis
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
predavanje
16.04.2015-18.04.2015
Zagreb, Hrvatska