Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Potiču li udžbenici za rano učenje stranog jezika razvoj strategija učenja vokabulara? (CROSBI ID 231511)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Andraka, Marija ; Jurković, Ankica Potiču li udžbenici za rano učenje stranog jezika razvoj strategija učenja vokabulara? // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 44 (2016), 1; 29-53

Podaci o odgovornosti

Andraka, Marija ; Jurković, Ankica

hrvatski

Potiču li udžbenici za rano učenje stranog jezika razvoj strategija učenja vokabulara?

U radu se prikazuju rezultati istraživanja provedenog na korpusu udžbenika za rano učenje engleskog kao stranog jezika u hrvatskim osnovnim školama. Dosadašnja istraživanja strategija učenja vokabulara bavila su se među ostalim organizacijom mentalnog leksikona kod učenika, pitanjima zašto se neke riječi uče lakše od drugih te otkrivanjem strategija kojima se učenici služe pri učenju vokabulara. Cilj ovog rada bio je istražiti sadrže li udžbenici za rano učenje stranoga jezika aktivnosti koje potiču učenike na korištenje strategija učenja vokabulara te postoji li razlika u količini i vrstama tih strategija ako se usporede udžbenici za učenje engleskog jezika u prvom razredu osnovne škole s onima za učenje engleskog jezika u četvrtom razredu. Rezultati su pokazali da suvremeni udžbenici za rano učenje engleskog jezika sadrže određeni udio takvih aktivnosti. Udžbenici za četvrti razred sadrže veći broj takvih aktivnosti od onih za prvi razred, kao i veću raznolikost strategija, ali je njihov udio u odnosu na ukupni broj aktivnosti često niži nego u udžbenicima za prvi razred. Rezultati upućuju na to da se autori udžbenika oslanjaju na učitelja stranog jezika kao glavnog posrednika strategija što navodi na zaključak da je učiteljeva kompetencija u tom procesu presudna. Drugi značajan čimbenik pri odabiru i korištenju strategija učenja vokabulara je učenička individualnost te su upravo zato dobiveni rezultati indikativni za potrebu sinergije svih triju čimbenika – udžbenika, učitelja i učenika – kako bi se postigla što veća uspješnost u učenju vokabulara.

rano učenje engleskog jezika; udžbenik engleskog kao stranog jezika; strategije učenja vokabulara; učitelj stranog jezika

nije evidentirano

engleski

Do EFL Coursebooks for Young Learners Promote the Use of Vocabulary Learning Strategies?

nije evidentirano

early EFL learning; EFL coursebook; vocabulary learning strategies; English language teacher

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44 (1)

2016.

29-53

objavljeno

0351-0840

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija