Uloga ravnatelja u koncepcijama promjena odgojno- obrazovnog sustava Republike Hrvatske (CROSBI ID 231499)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Varga, Rahaela ; Peko, Anđelka ; Vican, Dijana
hrvatski
Uloga ravnatelja u koncepcijama promjena odgojno- obrazovnog sustava Republike Hrvatske
U radu se pozornost usmjerava analizi obrazovno-političkih dokumenata kojima su se planirale i oblikovale promjene odgojno- obrazovnog sustava kako bi se istražio odnos upravljanja (uloga Ministarstva) i rukovođenja (uloga ravnatelja). Osnovni je cilj istraživanja bio, na temelju analize dokumenata, utvrditi proklamirane ciljeve i očekivane uloge ravnatelja. Konkretnije, ispitana je povezanost proklamiranih ciljeva i očekivane ulogu ravnatelja te postojanost očekivane uloga ravnatelja tijekom vremena. Rezultati su pokazali kako određeni proklamirani ciljevi zahtijevaju drugačiji angažman ravnatelja te kako se očekivana uloga ravnatelja kroz petnaest godina mijenjala. Zbog decentralizacije sustava odgoja i obrazovanja kojoj se sve više teži, škole dobivaju viši stupanj autonomije pa se i od ravnatelja više ne očekuje instruktivna već transformacijska uloga.
školski ravnatelj ; odgojno-obrazovni ciljevi ; rukovođenje ; upravljanje ; obrazovne reforme
Rad je nastao u sklopu projekta Ravnatelj: profesija i kvalifikacija, a ne funkcija (HR. 3.1.15-0040)
engleski
The Role of Headteachers in Concepts of Changes in The Education System of the Republic of Croatia
nije evidentirano
school headteacher ; educational goals ; leadership ; management ; educational reforms
nije evidentirano