Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 833930

Uloga ravnatelja u koncepcijama promjena odgojno- obrazovnog sustava Republike Hrvatske


Varga, Rahaela; Peko, Anđelka; Vican, Dijana
Uloga ravnatelja u koncepcijama promjena odgojno- obrazovnog sustava Republike Hrvatske // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 1; 39-51 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


Naslov
Uloga ravnatelja u koncepcijama promjena odgojno- obrazovnog sustava Republike Hrvatske
(The Role of Headteachers in Concepts of Changes in The Education System of the Republic of Croatia)

Autori
Varga, Rahaela ; Peko, Anđelka ; Vican, Dijana

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62 (2016), 1; 39-51

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Školski ravnatelj ; odgojno-obrazovni ciljevi ; rukovođenje ; upravljanje ; obrazovne reforme
(School headteacher ; educational goals ; leadership ; management ; educational reforms)

Sažetak
U radu se pozornost usmjerava analizi obrazovno-političkih dokumenata kojima su se planirale i oblikovale promjene odgojno- obrazovnog sustava kako bi se istražio odnos upravljanja (uloga Ministarstva) i rukovođenja (uloga ravnatelja). Osnovni je cilj istraživanja bio, na temelju analize dokumenata, utvrditi proklamirane ciljeve i očekivane uloge ravnatelja. Konkretnije, ispitana je povezanost proklamiranih ciljeva i očekivane ulogu ravnatelja te postojanost očekivane uloga ravnatelja tijekom vremena. Rezultati su pokazali kako određeni proklamirani ciljevi zahtijevaju drugačiji angažman ravnatelja te kako se očekivana uloga ravnatelja kroz petnaest godina mijenjala. Zbog decentralizacije sustava odgoja i obrazovanja kojoj se sve više teži, škole dobivaju viši stupanj autonomije pa se i od ravnatelja više ne očekuje instruktivna već transformacijska uloga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Napomena
Rad je nastao u sklopu projekta Ravnatelj: profesija i kvalifikacija, a ne funkcija (HR. 3.1.15-0040)



POVEZANOST RADA


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Emerald
  • Education Research Complete