Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obilježja humora u nastavi primarnog obrazovanja (CROSBI ID 405910)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ambruš, Nikolina Obilježja humora u nastavi primarnog obrazovanja / Matijević, Milan (mentor); Topolovčan, Tomislav (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Ambruš, Nikolina

Matijević, Milan

Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Obilježja humora u nastavi primarnog obrazovanja

Učenici često školu smatraju dosadnom i nepotrebnom. Upravo je iz tog razloga na učiteljima da zainteresiraju učenike nečim novim i drugačijim, a jedan od načina jest i upotreba humora. Iz želje za saznanjem u kojoj se mjeri humor primjenjuje u nastavi primarnog obrazovanja nastalo je i ovo istraživanje, što je ujedno bio i cilj istraživanja. Također, željelo se istražiti ima li razlike u upotrebi humora s obzirom na razred, ali i koja su obilježja humora koji se primjenjuje u nastavi. Istraživanjem su obuhvaćena četiri razreda razredne nastave, od 1. do 4., jedne osnovne škole s područja Međimurske županije. Uzorak su činile 4 učiteljice i 78 učenika. Rezultati su pokazali da se humor, gledajući sveukupno istraživanje, primjenjuje vrlo rijetko. Najčešća upotreba humora vidljiva je prilikom frontalne nastave i to tijekom razgovora učiteljice s učenicima. Što se tiče upotrebe humora s obzirom na korištenu nastavnu strategiju prilikom poučavanja, rezultati su pokazali da učiteljice humor najviše primjenjuju tijekom strategije učenja usmjerenog na djelovanje, u središnjem dijelu sata. S druge strane, najmanja prisutnost humora vidljiva je prilikom vrednovanja gdje je korištenje humora zabilježeno samo jednom. S obzirom na razred, najmanje humora korišteno je u četvrtom razredu i to bez obzira što su u tom razredu promatrana samo dva nastavna predmeta. U ostalim razredima, učiteljice upotrebljavaju humor u podjednakom omjeru, ali i na gotovo isti način. Korišten humor češće je povezan s nastavnim sadržajem, ali ima i slučajeva kad učiteljice upotrebljavaju „humor radi humora“. Upotrebom humora u nastavi učitelj u razredu stvara pozitivnu razredno – nastavnu atmosferu. Međutim, nemaju svi učitelji smisla za humor pa bi stoga prilikom studija za budućeg učitelja tome trebalo pridati veću važnost.

humor; primarno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Humor characteristics in primary education

nije evidentirano

humor; primary education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

66

20.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija