Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prometno i ekonomsko značenje brze ceste Šibenik - Drniš - Knin (CROSBI ID 231443)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

(Peran, Zdravko: Sladoljev, Jasmina: Šego, Dario: Baković, Ivica) Prometno i ekonomsko značenje brze ceste Šibenik - Drniš - Knin // Suvremeni promet, 31 (2011), 5-6; 486-493

Podaci o odgovornosti

(Peran, Zdravko: Sladoljev, Jasmina: Šego, Dario: Baković, Ivica)

hrvatski

Prometno i ekonomsko značenje brze ceste Šibenik - Drniš - Knin

U posljedni nekoliko godina u Republici Hrvatskoj intenzivno se ulaže u razvoj mreže autocesta i brzih cesta. Pitanje koje se pri tome nameće je kakav će utjecaj izgradnja imati na regionalni razvoj. U ovom radu se daje pregled značenja izgradnje brze ceste Šibenik - Drniš - Knin na regionalni razvoj. U Hrvatskoj je izgradjeno i pušteno u promet 1.240, 7 km autocesta i 6.571, 60 km državnih cesta. Na autocestama ima tunela dužine 44.012 m, a na ostalim cestama dužina tunela je 7.872 m. Investiranje u gradnju nove prometne infrastrukture jedan je od preduvjeta razvoja regija koje se nalaze pod posebnom državnom skrbi, poput grada Knina i grada Drniša u Šibensko - kninskoj županiji. Jedan od osnovnih uvjeta gospodarskog razvoja danas je i kvaliteta ukupnoga prometnoga sustava - posebno cestovnog prometa koji danas teče najveći dio prometa robe i ljudi. Dok je izgradnjom autoceste Zagreb - Split Šibensko-kninska županijakvalitetnije povezana sa sjeverozapadnom Hrvatskom te dalje sa zemljama EU, u isto vrijeme zabrinjava loša poprečna cestovna povezanost Šibenika kao županijskog središta sa gradovima Drnišem i Kninom te s prostorom zapadne Bosne kojemu je ovo najbliži izlazak na Jadransko more. Za Šibensko-kninsku županiju ovo je primarna cestovna arterija koja povezuje gotovo 80 posto stanovništva Županije. Dostupnost infrastrukture temeljna je pretpostavka rasta i zapošljavanja jer utječe na kvalitetu i raznovrsnost poslovnih prilika, ali i ukupnu privlačnost zemlje za poslovanje i investicije. Brza cesta u svakom slučaju najveci utjecaj bi imala na gospodarski razvoj i demografsku obnovu Knina, Drniša i okolnih mjesta koji su pod posebnom državnom skrbi što bi se reflektiralo i na razvoj gospodarstva u cijeloj Šibensko-kninskoj županiji.

brza cesta Šibenik - Drniš - Knin; promet; gospodarstvo; turizam

nije evidentirano

engleski

Traffic and Economic Importance of Šibenik - DrniŠ - Knin Expressway

nije evidentirano

Šibenik-Drniš-Knin expressway; transport; economy; tourism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31 (5-6)

2011.

486-493

objavljeno

0351-1898

Povezanost rada

Povezane osobe



Tehnologija prometa i transport