Eno i gastro ponuda u funkciji razvitka turizma Slavonije i Baranje (CROSBI ID 405760)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Marjanović, Monika
Grgić, Ivo
Zrakić, Magdalena
hrvatski
Eno i gastro ponuda u funkciji razvitka turizma Slavonije i Baranje
Ruralni turizam jedan je od djelatnosti koje doprinose razvoju i očuvanju ruralnog prostora, omogućuje dodatni prihod poljoprivrednicima i doprinosi diversifikaciji djelatnosti u području gdje se odvija. Ponuda ruralnih prostora nerijetko je vrlo specifična i može biti jedan od pokretača turističke djelatnosti. Posljednjih desetljeća suvremeni oblik turizam čini široki spektar potražnje i ponude s ciljem zadovoljavanja turističkih potreba i ostvarivanja ekonomskih učinaka. Na taj način razvili su se i brojni selektivni oblici turizma, poput ruralnog, urbanog, kulturnog, zdravstvenog, športskog i eno-gastronomskog kao posebnog podoblika kulturnog turizma. Slavnija i Baranja su geografske cjeline koje se nalaze u istočnom dijelu Hrvatske i obuhvaćaju pet županija. Osim prirodnih i ljudskih resursa, taj prostor ima bogatu kulturnu, povijesnu i eno gastronomsku baštinu. Prema nekim dosadašnjim istraživanjima eno gastronomska ponuda na turističkim poljoprivrednim gospodarstvima je vrlo važna za turiste prilikom posjete. Cilj rada je prikazati koje eno gastronomske potencijale ima navedeno područje i kako ih iskoristiti u razvoju ruralnog turizma tog kraja. Slavonski kulen kao perjanica ponude, raznovrsna alkoholna pića (vina, rakije) iz Slavonije i Baranje, i ostali autohtoni i domaći proizvodi već su uvršteni u turističku ponudu područja. Proizvodi imaju tradiciju i kvalitetu proizvodnje, no problemi koji se javljaju su: nedostatne količine uz nedostatak promidžbenih aktivnosti te prepoznatljivost na širem europskom tržištu – identifikacija proizvoda s područjem. Primjer za to su sir parmezan (Parmigiano Reggiano) koji potječe iz pokrajine Parma-Reggio u Italiji i pjenušavo vino regije Champagne. Udruživanjem poljoprivrednih proizvođača (klasteri, zadruge, udruge), kao što je poznata praksa u Francuskoj, Italiji, Austriji, omogućila bi se stalna ponuda prepoznatljivih proizvoda i lakša prezentacija na tržištu, te bi na taj način eno gastro turizam Slavonije i Baranje s vremenom postao konkurentniji na domaćem tržištu, ali što je još važnije i na stranom tržištu.
ruralni turizam; eno gastronomija; Slavonija i Baranja; brend
nije evidentirano
engleski
Wine and gastro offer in function of tourism development in Slavonia and Baranja
nije evidentirano
rural tourism; enogastronomy; Slavonia and Baranja; brand
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
15.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Agronomski fakultet
Zagreb