Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istarska glazba u putopisnim tekstovima (CROSBI ID 639018)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Riman, Kristina ; Jurdana, Vjekoslava Istarska glazba u putopisnim tekstovima // 8. međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice" Glazbe Jadrana - idenitet, utjecaji i tradicije / Gotran-Carlin, Ivana Paula (ur.). Novigrad: Katedra Čakavskog sabora za glazbu Novigrad, 2016

Podaci o odgovornosti

Riman, Kristina ; Jurdana, Vjekoslava

hrvatski

Istarska glazba u putopisnim tekstovima

U putopisu kao primarno nefikcionalnom žanru određenom vjerodostojnim putovanjem subjekta diskursa, autori na temelju raznolikih dojmova koje su sakupili oblikuju sliku nekoga kraja u određenom trenutku. Stoga se putopisni tekst može promatrati kao izvor za etnološka istraživanja i kulturološke analize. Promatrajući putopise kao tekstove koji dokumentiraju kulturološke promjene u odabranim djelima stranih (Ch. Yriarte, H. Waitzbauer) i domaćih autora (M. Balota, M. Laginja, F. Horvat Kiš), analiziraju se segmenti koji se odnose na glazbu i glazbenu kulturu u Istri. Istarska je glazba specifična jer predstavlja primjer arhaičnog netemperiranog izraza i stoga je vrijedno provjeriti pretpostavku da će toj temi domaći i strani putopisci pristupiti s posebnim interesom. Naročito je razmotreno u kojoj su mjeri putopisci obraćali pozornost na glazbeni segment istarske kulture, bilo da se radi o usmenom stvaralaštvu ili o umjetničkom glazbenom izričaju. Iz analize putopisnih tekstova koji u sebi sadrže informacije o instrumentima, sviranju i pjevanju, proizlazi zaključak da strani i domaći autori prepoznaju u prvom redu značajke tradicijske glazbene baštine. Pri tome, strani se putopisci zadovoljavaju time da opisuju i evidentiraju posebnosti istarskog glazbenog izričaja, dok domaći autori emotivnije pišu o glazbi, naročito dokumentirajući riječi pojedinih usmenih pjesama. Ovi su zaključci očekivani, u prvom redu stoga što je Istra pretežno ruralni prostor u kojem dominira tradicija pa je u takvo okruženje umjetnička glazba teže mogla prodrijeti, a osim toga, društveno- političke prilike u Istri utjecale su na to da se hrvatsko stanovništvo trudilo očuvati svoj identitet u svim segmentima kulture, pa tako i u glazbi.

putopis; tradicija; istarska kultura; usmene pjesme; glazba

nije evidentirano

engleski

Istrian Music in Travel Literature Writings

nije evidentirano

Travel Writing; Tradition; Istrian Culture; Oral Poems; Music

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

8. međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice" Glazbe Jadrana - idenitet, utjecaji i tradicije

Gotran-Carlin, Ivana Paula

Novigrad: Katedra Čakavskog sabora za glazbu Novigrad

978-953-95972-3-6

Podaci o skupu

8. međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice" Glazbe Jadrana - idenitet, utjecaji i tradicije

predavanje

06.05.2016-07.05.2016

Novigrad, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija