Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učestalost primjene konstruktivističkih pristupa učenju u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 231338)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Letina, Alena Učestalost primjene konstruktivističkih pristupa učenju u nastavi prirode i društva // Život i škola = Life and school, LXI (2015), 2; 157-170

Podaci o odgovornosti

Letina, Alena

hrvatski

Učestalost primjene konstruktivističkih pristupa učenju u nastavi prirode i društva

U ovom radu provedena je komparativna analiza obilježja konstruktivističke i tradicionalne nastave prirode i društva. Pritom se polazi od pretpostavke da je konstruktivistički pristup u nastavi prirode i društva bitan čimbenik u razvoju učeničkih kompetencija te da takav pristup treba predstavljati temelj suvremenog obrazovanja. U tom kontekstu provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati učestalost primijene konstruktivističkih pristupa, te identificirati najučestalije primjenjivane konstruktivističke postupke u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno na uzorku 126 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati pokazuju da učitelji konstruktivističke pristupe u nastavi prirode i društva primjenjuju često te da osobito često primjenjuju postupke za aktivaciju dubljih misaonih procesa učenika. Također je detektirano da učitelji nedovoljno često povezuju nastavne sadržaje prirode i društva sa stvarnim životnim kontekstom. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da je nastava prirode i društva anketiranih ispitanika utemeljena na konstruktivističkoj paradigmi učenja i poučavanja. Na temelju takvoga nalaza može se zaključiti da je u nastavi prirode i društva već ostvaren pomak od tradicionalne nastave usmjerene na učitelja prema suvremenijoj nastavi usmjerenoj na učenika, što predstavlja dobar temelj za nadolazeću kurikulumsku reformu.

aktivno učenje ; konstruktivistički pristup ; nastava prirode i društva ; tradicionalna nastava ; učitelji ;

nije evidentirano

engleski

Frequency of Use of Constructivist Approaches to Learning in Science and Social Studies Classes

nije evidentirano

active learning ; constructivist approach ; Science and Social Studies teaching ; traditional teachers ; teaching ;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

LXI (2)

2015.

157-170

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice