Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 832811

Učestalost primjene konstruktivističkih pristupa učenju u nastavi prirode i društva


Letina, Alena
Učestalost primjene konstruktivističkih pristupa učenju u nastavi prirode i društva // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXI (2015), 2; 157-170 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


Naslov
Učestalost primjene konstruktivističkih pristupa učenju u nastavi prirode i društva
(Frequency of Use of Constructivist Approaches to Learning in Science and Social Studies Classes)

Autori
Letina, Alena

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXI (2015), 2; 157-170

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
Aktivno učenje ; konstruktivistički pristup ; nastava prirode i društva ; tradicionalna nastava ; učitelji ;
(Active learning ; constructivist approach ; Science and Social Studies teaching ; traditional teachers ; teaching ;)

Sažetak
U ovom radu provedena je komparativna analiza obilježja konstruktivističke i tradicionalne nastave prirode i društva. Pritom se polazi od pretpostavke da je konstruktivistički pristup u nastavi prirode i društva bitan čimbenik u razvoju učeničkih kompetencija te da takav pristup treba predstavljati temelj suvremenog obrazovanja. U tom kontekstu provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati učestalost primijene konstruktivističkih pristupa, te identificirati najučestalije primjenjivane konstruktivističke postupke u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno na uzorku 126 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati pokazuju da učitelji konstruktivističke pristupe u nastavi prirode i društva primjenjuju često te da osobito često primjenjuju postupke za aktivaciju dubljih misaonih procesa učenika. Također je detektirano da učitelji nedovoljno često povezuju nastavne sadržaje prirode i društva sa stvarnim životnim kontekstom. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da je nastava prirode i društva anketiranih ispitanika utemeljena na konstruktivističkoj paradigmi učenja i poučavanja. Na temelju takvoga nalaza može se zaključiti da je u nastavi prirode i društva već ostvaren pomak od tradicionalne nastave usmjerene na učitelja prema suvremenijoj nastavi usmjerenoj na učenika, što predstavlja dobar temelj za nadolazeću kurikulumsku reformu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Alena Letina, (317842)