Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Multimedijske i metodičke smjernice za razvoj obrazovnih softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku (CROSBI ID 405654)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Bačeković-Mitrović, Davorka Multimedijske i metodičke smjernice za razvoj obrazovnih softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku / Velički, Vladimira (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Bačeković-Mitrović, Davorka

Velički, Vladimira

hrvatski

Multimedijske i metodičke smjernice za razvoj obrazovnih softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku

U ovom se radu ispituju mišljenja učitelja/ica razredne nastave o potrebnim multimedijskim i metodičkim osobitostima obrazovnih softvera i digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Polazeći od definicija čitalačke pismenosti te definicija čitanja i multimedija, istražuju se aktualne teorije jezično-govornoga razvoja (jezičnoga usvajanja), znanost o čitanju, značajnije teorije medija te metodika hrvatskoga jezika, koji čine znanstveno-teorijsko polazište za istraživanje ove teme. U kontekstu primjene teorija učenja, razmatra se programiranje i dizajn obrazovnog softvera/digitalnog obrazovnog sadržaja za početno čitanje te aktualna metodička znanja o početnome čitanju. Razmatra se učenje čitanja pomoću multimedija i analiziraju neki od postojećih multimedija strane produkcije, koji su polazište za kvalitativno istraživanje. U kvalitativnom istraživanju, provedenom komparativnom metodom (N=27), odabrani eksperti iz područja metodike početnoga čitanja, učitelji njemačkog, talijanskog odnosno engleskoga jezika, učitelji informatike, pedagozi i psiholozi te učitelji razredne nastave analiziraju, uspoređuju i vrednuju petnaest komercijalnih multimedijskih obrazovnih softvera strane produkcije (pet softvera na njemačkom, pet na talijanskom te pet na engleskome jeziku) sa stajališta njihovih multimedijskih i metodičkih obilježja. Multi-medijska obilježja odnose se na pojedine multimedijske sastavnice softvera: zvuk, sliku, animaciju, interaktivnost, navigaciju i virtualnu pomoć/instrukciju. Metodička obilježja softvera obuhvaćaju metodičke, razvojno-psihologijske, motivacijske te jezične osobitosti tekstova i zadataka. Njihova analiza poticaj je za istraživanje poželjnih obilježja softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku, uz uvažavanje jezičnih razlika pojedinih jezika i razlika u njihovim metodikama. Rezultati komparativne metode polazište su za razvijanje dvaju mjernih instrumenata – dvaju upitnika za istraživanje na reprezentativnome uzorku učitelja razredne nastave (N=1095): jedan mjeri učiteljsku procjenu multimedijskih, a drugi učiteljsku procjenu metodičkih obilježja softvera za početno čitanje. Istraživanje je provedeno u dvanaest županija u Republici Hrvatskoj. Statističkom obradom upitnika pomoću znanstvenih metoda t-testa i jednosmjerne analize varijance (ANOVA) identificiraju se konkretna metodička i multimedijska obilježja obrazovnog softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku, na temelju kojih se postavlja novi znanstveni (teorijski) model obrazovnog softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Ovaj teorijski model ima praktičnu vrijednost i moguće je primijeniti ga u razvoju obrazovnih softvera ili digitalnih obrazovnih sadržaja spomenute namjene. Uvažavajući interes učenika za učenje pomoću novih medija, valjalo bi nastaviti s primijenjenim istraživanjima digitalnih obrazovnih sadržaja i novih tehnologija u nastavi hrvatskoga jezika i početnoga čitanja koja bi nam omogućila bolju primjenu znanstvenih spoznaja iz područja suvremene metodike materinskoga jezika i uključivanje novih medija u nastavu hrvatskoga jezika te koje će biti utemeljeno na znanstvenim spoznajama, potrebama suvremenih učenika, ali i uz uvažavanje mišljenja učitelja/ica razredne nastave kao neprijepornih stručnjaka u poučavanju početnoga čitanja.

multimedijski edukativni/obrazovni softver ; digitalni obrazovni sadržaj ; metodika hrvatskoga jezika ; primarno obrazovanje ; početno čitanje ; nastava čitanja ; opismenjivanje ; teorije medija ; računalno potpomognuto učenje (CAL) ; softverski alati za učenje

nije evidentirano

engleski

Multimedial and methodological guidelines for the development of educational software for learning of reading in Croatian Language

nije evidentirano

multimedial educational software ; digital educational content ; methodology of Croatian language ; primary education ; early reading ; reading classes ; literacy ; theories of media ; computer assisted learning (CAL) ; e-learning software tools

nije evidentirano

Podaci o izdanju

433

27.04.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija