Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 832341

Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom


Bošković, Sandra; Ilić Stošović, Danijela; Skočić Mihić, Sanja
Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom // Revija za socijalnu politiku, 24 (2017), 1; 73-92 doi:10.3935/rsp.v24i1.1342 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom
(Adjustment to college with regard to some characteristics of students with disabilities)

Autori
Bošković, Sandra ; Ilić Stošović, Danijela ; Skočić Mihić, Sanja

Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 24 (2017), 1; 73-92

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Visoko obrazovanje ; studenti s invaliditetom ; prilagodba na studij ; inkluzija
(Higher education ; students with disabilities ; adjustment on studies ; inclusion)

Sažetak
Neosporan je značaj visokoškolskog obrazovanja za profesionalni i osobni razvoj osoba s invaliditetom u cilju socijalne uključenosti. Iako je studiranje osoba s invaliditetom u porastu, uspješnost u studiranju je niža u odnosu na studente bez invaliditeta i ovisi o brojnim demografskim značajkama, kao i onim povezanim s invaliditetom. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati prilagodbu studenata s invaliditetom, te utječu li na nju dob i spol studenata s invaliditetom, akademsko obrazovanje majke, društveni status, samostalnost u stanovanju, doživljaj invaliditeta i podrška obitelji u studiranju. Formiran je prigodni uzorak od 64 studenta s invaliditetom s dva najveća sveučilišta u Hrvatskoj i dva u Srbiji. Primijenjena je skala Prilagodbe studenta na studij i potvrđene su dobre metrijske karakteristike na ovom uzorku. Studentice i studenti s invaliditetom su akademski i socijalno prilagođeni na studij slično vršnjacima bez invaliditeta, a pokazuju nižu razinu emocionalne prilagodbe, osobito studenti. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su niža kronološka dob studenta s invaliditetom i neakademsko obrazovanje majke značajni prediktori bolje akademske prilagodbe. Varijable povezane sa specifičnim implikacijama invaliditeta na studiranje ne objašnjavaju akademsku, a objašnjavaju emocionalnu i socijalnu prilagodbu. Pored višeg društvenog statusa obitelji, studenti koji invaliditet vide preprekom u studiranju pokazuju bolju emocionalnu i socijalnu prilagodbu. Ako smatraju da im je u studiranju neophodna podrške obitelji, pokazat će slabiju emocionalnu i bolju socijalnu prilagodbu na studij. Zahtjevi i ograničenja povezana s invaliditetom utječu na nižu razinu emocionalne prilagodbe zbog čega mjere psihosocijalne podrške u visokom obrazovanju treba usmjeriti na osnaživanje emocionalnih kapaciteta studenata s invaliditetom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Rijeci

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts


Citati