Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 832128

Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija


Brđanović, Davor
Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav i Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 120-131 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija
(Role of music and musical intelligence in school in the context of Theory of multiple intelligences)

Autori
Brđanović, Davor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav i Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija u Osijeku, 2016, 120-131

ISBN
978-953-58055-5-7

Skup
1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.-18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Glazba ; nastava glazbe ; glazbena inteligencija ; višestruke inteligencije ; škola
(Music ; music teaching ; musical intelligence ; multiple intelligences ; school)

Sažetak
Teorija višestrukih inteligencija Howarda Gardnera upućuje na važnost ranog određivanja intelektualnog profila učenika, jer se pravovremenim prepoznavanjem različitosti i pronalaženjem specifičnih sposobnosti svakog pojedinca, omogućava razvoj jedne ili više njegovih inteligencija do zadovoljavajuće razine kompetentnosti. Gardner na inteligenciju gleda kao na potencijal. Postizanje dobrih rezultata na područjima u kojima je netko barem donekle talentiran povećava motivaciju, razvija samopouzdanje, te stvara pretpostavke za razvoj ostalih intelektualnih potencijala. U članku se raspravlja o pitanjima i razumijevanju uloge glazbe u suvremenom obrazovanju, o potrebi novog promišljanja nastave glazbe i glazbene izobrazbe učitelja, s ciljem poticanja snažnijeg povezivanja glazbenih i ostalih sadržaja u osnovnoj školi, u kontekstu Gardnerove teorije višestrukih inteligencija i iskustava iz prakse. Ako se prihvate nalazi o ranom postojanju glazbene sposobnosti, te o ranom razvoju postojećih glazbenih potencijala - glazbene inteligencije, a time i utjecaju glazbe na dječji razvoj od najranijih faza, tada treba prepoznati mogućnosti koje postoje u pristupu djeci putem glazbe. Glazba se ne poučava samo radi uživanja u glazbenim djelima. Svatko je na neki način glazbeno inteligentan, te se u različite glazbene projekte mogu uključiti svi učenici. Takvi projekti sadrže neiscrpne mogućnosti da se djeci lako i kvalitetno prenose sadržaji s drugih područja, mogućnosti koje će, za razliku od uobičajenih i standardnih, privući dječju pažnju i pomoći im u otkrivanju i realiziranju njihovih potencijala. Gledano u tom svjetlu glazba i glazbena inteligencija imaju u školi važnu obrazovnu ulogu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Autor s matičnim brojem:
Davor Brđanović, (353401)