Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jezične i informatičke kompetencije studenata fizioterapije kao potencijalne barijere za kontinuirano stručno usavršavanje (CROSBI ID 638857)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šklempe Kokić, Iva ; Schuster, Snježana ; Brumnić, Vesna ; Crnković, Ivana ; Znika, Mateja Jezične i informatičke kompetencije studenata fizioterapije kao potencijalne barijere za kontinuirano stručno usavršavanje // Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija / Racz, Aleksandar (ur.). Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2016. str. 62-62

Podaci o odgovornosti

Šklempe Kokić, Iva ; Schuster, Snježana ; Brumnić, Vesna ; Crnković, Ivana ; Znika, Mateja

hrvatski

Jezične i informatičke kompetencije studenata fizioterapije kao potencijalne barijere za kontinuirano stručno usavršavanje

Suvremena fizioterapija zahtijeva kontinuirano profesionalno usavršavanje. Digitalno doba omogućuje korištenje cijelog niza alata za kontinuirano profesionalno usavršavanje putem Interneta. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li značajne barijere kod studenata fizioterapije, u smislu manjkavih jezičnih i informatičkih kompetencija, za buduće sudjelovanje u kontinuiranom usavršavanju na stranim jezicima, odnosno putem Internet platformi za učenje. Provedeno je presječno istraživanje koje je uključilo 496 (45, 6%) studenata fizioterapije na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu i Veleučilištu „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru tijekom 2015./2016. Obuhvaćeni su studenti sve tri godine studija, od toga su 68, 9% bile studentice, a 31, 1% studenti. Prosječna dob ispitanika bila je 20 (18-41). Istraživanje je provedeno putem ankete sa zatvorenim tipom odgovora. Statistička analiza obavljena je korištenjem SPSS 19.0 statističkog paketa, a uključila je deskriptivnu statistiku i Mann Whitney U test. Većina studenata aktivno govori engleski jezik (81, 4%), a gotovo svi svakodnevno koriste Internet (96, 8%) te posjeduju e-mail adresu (99, 2%). Također, većina koristi Internet za edukativne potrebe (98, 6%) minimalno dva puta tjedno, a 93, 3% je učlanjeno u neku od profesionalnih grupa na internetu. Korištenje znanstvenih baza podataka na Internetu je nešto niže, 76, 6%. Utvrđena je značajna statistička razlika po spolu s obzirom na znanje engleskog jezika u korist muškog spola (p=0, 001), kao i u samoprocjeni informatičkih kompetencija (p=0, 035). Jezične i informatičke kompetencije studenata fizioterapije su vrlo dobre. Nije za očekivati da buduće generacije neće biti u stanju sudjelovati u aktivnostima kontinuiranog profesionalnog usavršavanja koje se odvijaju na engleskom jeziku i/ili putem Internet platformi za usavršavanje. Postoji dramatičan napredak u jezičnim i informatičkim kompetencijama unutar zadnjih 12 godina (Šklempe i sur., 2004.) kad je samo 57% studenata aktivno govorilo engleski jezik, 79, 4% koristilo Internet, a 46, 4% imalo e-mail adresu. Ipak, u nastavnom procesu potrebno je naglašavati potrebu za razvijanjem jezičnih i informatičkih kompetencija kako bi se osiguralo kvalitetno praćenje suvremenih trendova u fizioterapiji.

usavršavanje ; kompetencije ; Internet ; fizioterapija

nije evidentirano

engleski

Language and IT competencies of physiotherapy students as potential barriers for continuous professional development

nije evidentirano

development ; competencies ; Internet ; physiotherapy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

62-62.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija

Racz, Aleksandar

Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb

978-953-6239-52-8

Podaci o skupu

1. konferencija zdravstvenih profesija

poster

28.04.2016-29.04.2016

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija