Jezične i informatičke kompetencije studenata fizioterapije kao potencijalne barijere za kontinuirano stručno usavršavanje (CROSBI ID 638857)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šklempe Kokić, Iva ; Schuster, Snježana ; Brumnić, Vesna ; Crnković, Ivana ; Znika, Mateja
hrvatski
Jezične i informatičke kompetencije studenata fizioterapije kao potencijalne barijere za kontinuirano stručno usavršavanje
Suvremena fizioterapija zahtijeva kontinuirano profesionalno usavršavanje. Digitalno doba omogućuje korištenje cijelog niza alata za kontinuirano profesionalno usavršavanje putem Interneta. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li značajne barijere kod studenata fizioterapije, u smislu manjkavih jezičnih i informatičkih kompetencija, za buduće sudjelovanje u kontinuiranom usavršavanju na stranim jezicima, odnosno putem Internet platformi za učenje. Provedeno je presječno istraživanje koje je uključilo 496 (45, 6%) studenata fizioterapije na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu i Veleučilištu „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru tijekom 2015./2016. Obuhvaćeni su studenti sve tri godine studija, od toga su 68, 9% bile studentice, a 31, 1% studenti. Prosječna dob ispitanika bila je 20 (18-41). Istraživanje je provedeno putem ankete sa zatvorenim tipom odgovora. Statistička analiza obavljena je korištenjem SPSS 19.0 statističkog paketa, a uključila je deskriptivnu statistiku i Mann Whitney U test. Većina studenata aktivno govori engleski jezik (81, 4%), a gotovo svi svakodnevno koriste Internet (96, 8%) te posjeduju e-mail adresu (99, 2%). Također, većina koristi Internet za edukativne potrebe (98, 6%) minimalno dva puta tjedno, a 93, 3% je učlanjeno u neku od profesionalnih grupa na internetu. Korištenje znanstvenih baza podataka na Internetu je nešto niže, 76, 6%. Utvrđena je značajna statistička razlika po spolu s obzirom na znanje engleskog jezika u korist muškog spola (p=0, 001), kao i u samoprocjeni informatičkih kompetencija (p=0, 035). Jezične i informatičke kompetencije studenata fizioterapije su vrlo dobre. Nije za očekivati da buduće generacije neće biti u stanju sudjelovati u aktivnostima kontinuiranog profesionalnog usavršavanja koje se odvijaju na engleskom jeziku i/ili putem Internet platformi za usavršavanje. Postoji dramatičan napredak u jezičnim i informatičkim kompetencijama unutar zadnjih 12 godina (Šklempe i sur., 2004.) kad je samo 57% studenata aktivno govorilo engleski jezik, 79, 4% koristilo Internet, a 46, 4% imalo e-mail adresu. Ipak, u nastavnom procesu potrebno je naglašavati potrebu za razvijanjem jezičnih i informatičkih kompetencija kako bi se osiguralo kvalitetno praćenje suvremenih trendova u fizioterapiji.
usavršavanje ; kompetencije ; Internet ; fizioterapija
nije evidentirano
engleski
Language and IT competencies of physiotherapy students as potential barriers for continuous professional development
nije evidentirano
development ; competencies ; Internet ; physiotherapy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
62-62.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija
Racz, Aleksandar
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb
978-953-6239-52-8
Podaci o skupu
1. konferencija zdravstvenih profesija
poster
28.04.2016-29.04.2016
Opatija, Hrvatska