Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika (CROSBI ID 638758)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Tomas, Jasmina ; Maslić Seršić, Darja Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.). Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2015. str. 97-97

Podaci o odgovornosti

Tomas, Jasmina ; Maslić Seršić, Darja

hrvatski

Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika

Poticanje učenja u radnom kontekstu jedna je od važnih strategija kojom organizacije osiguravaju opstanak u promjenjivim okolnostima tržišta. Iako je dosadašnjim istraživanjima utvrđena pozitivna povezanost organizacijske klime koja potiče učenje s poželjnim radnim ponašanjem (npr. s radnim učinkom mjerenim na individualnoj i organizacijskoj razini), spoznaje o njezinoj ulozi u predikciji individualne dobrobiti zaposlenika još su malobrojne. Stoga je cilj istraživanja bio: (1) ispitati povezanost organizacijskog konteksta definiranog kroz dimenzije klime koja potiče učenje s dobrobiti zaposlenika te (2) ispitati moderiraju li dimenzije klime koja potiče učenje odnos između zahtjeva posla i dobrobiti zaposlenika. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku smjenskih radnika zaposlenih u poslovnom i javnom sektoru (N = 860). Primijenjena je Skala organizacijske klime koja potiče učenje kojom se ispituju tri dimenzije: olakšavanje učenja, nagrađivanje i uvažavanje učenja te sprječavanje razmatranja pogrešaka u radu. Zahtjevi posla ispitani su subskalom Upitnika stresora u radu HSE, psihofizičko zdravlje Upitnikom zdravlja SF-36, a zadovoljstvo poslom jednom česticom općeg zadovoljstva u poslu. Rezultati su pokazali da olakšavanje te nagrađivanje i uvažavanje učenja imaju pozitivan doprinos, dok sprječavanje razmatranja pogrešaka u radu ima negativan doprinos u predviđanju dobrobiti povrh demografskih i radnih karakteristika zaposlenika te zahtjeva posla. Također, olakšavanje učenja moderiralo je odnos između zahtjeva posla i dobrobiti zaposlenika: percepcija da organizacija olakšava učenje kroz osiguravanje potrebnih sredstava ublažila je negativnu povezanost između zahtjeva posla i subjektivnog općeg i psihičkog zdravlja. Iako je provedeno istraživanje transverzalno i korelacijsko što ograničava uzročno-posljedičnu interpretaciju nalaza, rezultati upućuju na zaključak da poticanje učenja u radnom kontekstu može imati značajne implikacije za dobrobit zaposlenika.

organizacijska klima koja potiče učenje; psihofizičko zdravlje; zadovoljstvo poslom; zahtjevi posla

nije evidentirano

engleski

Fostering learning in work context: implications for employees' well-being

nije evidentirano

organizational learning climate; psychophysical health; job satisfaction; job demands

nije evidentirano

Podaci o prilogu

97-97.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja

Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka

Zagreb: Grafički zavod Hrvatske

978-953-175-463-7

1849-6946

Podaci o skupu

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.

predavanje

16.04.2015-18.04.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano