Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Formativna procjena u nastavi stranoga jezika struke na visokoškolskim ustanovama (CROSBI ID 638584)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Skledar Matijević, Ana ; Krčelić, Petra Formativna procjena u nastavi stranoga jezika struke na visokoškolskim ustanovama // Od teorije do prakse u jeziku struke (Zbornik radova) / Omrčen, D ; Cigan, V. (ur.). 2016. str. 217-230

Podaci o odgovornosti

Skledar Matijević, Ana ; Krčelić, Petra

hrvatski

Formativna procjena u nastavi stranoga jezika struke na visokoškolskim ustanovama

Formativna procjena znanja može se definirati kao kontinuirano praćenje napretka studenata i kontinuirano davanje povratnih informacija o napretku s ciljem unaprjeđivanja učenja jer studentima ukazuje na područja koja su slabije svladali. Tako pomaže i studentima i nastavnicima da prepoznaju problematična područja te ih usmjerava da prilagodbom podučavanja s jedne strane i učenja s druge problematično gradivo zajednički svladaju. Takva procjena znanja odlično se uklapa u podučavanje stranoga jezika struke na visokoškolskoj razini jer se ne fokusira samo na završni ispit, tj. na ocjenjivanje uspjeha studenata na pisanome ili usmenome dijelu ispita, što je za studente često i najveći pokretač u obrazovanju, već u obzir uzima i aktivnosti, tj. učenje koje se odvija tijekom samoga nastavnog procesa. Naime, nastava stranih jezika na bilo kojoj razini podrazumijeva visok stupanj interakcije učenika i nastavnika, a davanje povratnih informacija prepoznato je kao bitan element te interakcije. Formativna procjena znanja može na studente djelovati motivirajuće jer na taj način „grade“ svoju ocjenu, odnosno mogu pratiti svoj napredak i razvoj tijekom trajanja kolegija. Studenti tako dobivaju proaktivnu ulogu u obrazovnom procesu, stječu naviku procjenjivanja vlastitoga rada i prognoziranja uspjeha. Nadalje, formativna procjena znanja nastavniku omogućuje jednostavnije i transparentnije procjene dostizanja ishoda učenja. Osim toga, otvara mogućnosti za uvođenje suradničkoga učenja, suradničke procjene znanja i/ili samoprocjene znanja, korištenje rubrika za ocjenjivanje te uporabu informacijskih tehnologija za potporu. Na primjerima kolegija Engleski jezik za financije, koji se u održava u sklopu Specijalističkoga diplomskog studija Financijski menadžment, te kolegija Engleski jezik za projektni menadžment, koji se održava u sklopu Specijalističkoga diplomskog studija Projektni menadžment na Veleučilištu Baltazar Zaprešić, pokazat će se neke uočene prednosti ovoga pristupa ocjenjivanju za strani jezik struke naspram klasičnoga sumativnoga ocjenjivanja.

formativna procjena ; ishodi učenja ; strani jezik struke ; povratna informacija ; sumativno ocjenjivanje

nije evidentirano

engleski

Formative assessment in teaching LSP at higher education institutions

nije evidentirano

formative assessment ; learning outcomes ; LSP ; feedback ; summative assessment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

217-230.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE

Omrčen, D ; Cigan, V.

Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama

1849-9279

Podaci o skupu

1. međunarodna konferencija OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE

predavanje

19.02.2016-20.02.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija