Procjene učitelja o kulturi škole (CROSBI ID 231027)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brust Nemet, Maja ; Mlinarević, Vesnica
hrvatski
Procjene učitelja o kulturi škole
Pedagogijska su istraživanja posljednjih godina usmjerenija kulturnom kontekstu odgoja i obrazovanja, k vrijednostima, običajima, vjerovanjima i obrascima ponašanja koji ga određuju. Upravo odrednice kulturnog konteksta odgoja i obrazovanja čine skriveni kurikulum, ravnopravnog suodgojitelja koji snažno utječe na odgojno-obrazovnu ustanovu, kolegijalnost, profesionalnost, samoodređenje, zadovoljstvo, odnose, motivaciju i uspjeh. Odrednice skrivenog kurikuluma snažno utječu na cjelokupnu kulturu škole i čine školu prepoznatljivom. Kulturu je škole i skriveni kurikulum teško otkrivati i mijenjati, no istraživanja se usmjeravaju k pojedinim sastavnicama kurikuluma kako bi doprinijela otkrivanju kvalitete kulture škole koja posredno i neposredno utječe na sve dionike odgojno-obrazovnog sustava. Rezultati istraživanja provedenog među 696 učitelja osnovnih škola u Osječko-baranjskoj, Vukovarsko-srijemskoj, Brodsko-posavskoj, Virovitičko-podravskoj i Požeško-slavonskoj županiji pokazuju procjenu učitelja razredne i predmetne nastave o kulturi vlastite škole. Kultura škole u slavonskim županijama je pozitivna, a posebice se ističe statistički značajna razlika u identificiranju kulture osnovne škole s obzirom rade li učitelji u razrednoj ili predmetnoj nastavi.
kultura ; skriveni kurikulum ; škola ; učitelji
nije evidentirano
engleski
Teachers Assessments of the School Culture
nije evidentirano
culture ; hidden curriculum ; school ; teachers
nije evidentirano