Recepcijske posebnosti i individualni doživljaj Šume Striborove i Regoča Ivane Brlić-Mažuranić u izvannastavnome čitanju (CROSBI ID 56730)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Turza-Bogdan, Tamara, Kovač, Nina
hrvatski
Recepcijske posebnosti i individualni doživljaj Šume Striborove i Regoča Ivane Brlić-Mažuranić u izvannastavnome čitanju
U radu se proučava školska recepcija kao sadržaj individualnoga učenikova doživljaja bajki Šuma Striborova i Regoč. U uvodu se polazi od pitanja treba li učenike i kada upoznati s djelima Ivane Brlić-Mažuranić koja predstavljaju kanon dječje književnosti. To je pitanje već postavljeno u znanstvenoj literaturi (Visinko 2005 ; Hranjec, Kos-Lajtman, Horvat 2010 ; Saksida 2011). Problematizira se neponovljivost i individualnost doživljaja književnoga djela (Grosman 2010) u kontekstu pristupa u nastavi književnosti (Rosandić 2005). U istraživanju recepcije bajki sudjelovalo je sto učenika četvrtih razreda. Kvalitativna analiza i interpretacija primjera učeničke recepcije pokazuje na koji način mlađi čitatelji primaju estetske poruke, kakav je njihov individualni doživljaj i koje su recepcijske posebnosti doživljavanja djela. Dobiveni se rezultati analiziraju u odnosu na razvojnu dob učenika i nastavu književnosti.
čitateljske sposobnosti, Ivana Brlić-Mažuranić, nastava Hrvatskoga jezika, recepcija
nije evidentirano
engleski
Singularities of reception and individual perception of Stribor’s Forest and Regoč of Ivana Brlić-Mažuranić in extracurricular reading
nije evidentirano
Croatian lessons, Ivana Brlić-Mažuranić, reading skills, reception.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
733-747.
objavljeno
Podaci o knjizi
”Šegrt Hlapić” Od čudnovatog do čudesnog, zbornik radova
Majhut, Berislav ; Narančić Kovač, Smiljana ; Lovrić Kralj, Sanja
Zagreb : Slavonski Brod: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti ; Ogranak Matice hrvatske u Slavonskom Brodu
2015.
978-953-57604-1-2